Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    jul 2020
    Namn
    Mattias Kemi
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    12

    Sabbat vevaxelhuset, måste jag svetsa?

    Tjena!

    Jag har en Golf 3 Variant -98 som jag mekar med efter behov då det är förbaskat dyrt med verkstäder. Gör allt på parkeringen med grundverktyg, Haynes och jävlar anamma.

    Idag byter jag remmar och packbox på vevaxeln. Följandes Haynes råd så borrade jag två hål i packningen och satte skruv i dessa och försökte dra ut den. det gick inte. Jag beslöt då att borra lite fler hål för att släppa på spänningen och borrade så klart snett så att det blev några skåror i huset.
    de blev så långa och djupa att olja helt klart kommer läcka ut under packboxen.

    Frågan är alltså om det finns nått man kan göra åt det? Nån tätningsmassa, kemisk metall eller vad som helst hellre än att svetsa.

    EDIT: Vet inte varför bilden hamnade på sidan när den är rättvänd på datorn :/

    Namn:  Vevaxelhus.jpg
Visningar: 209
Storlek:  999.1 KB
    Senast redigerad av Mobosh den 2020-07-18 klockan 11:06. Anledning: Lagt till bild

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Om du menar där ytterdelen på packboxen tätar så lär det funka fint med en liten kladd packningsmassa. Så länge packboxen sitter kvar eller inte blir deformerad är det ingen fara.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2020
    Namn
    Mattias Kemi
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    12
    Jag har lagt til en bild så det syns vad jag pratar om. Blir det inte varmt där så att det blir problem om jag bara tar vilken massa som helst?

    Duger det med sånt här:

    https://www.biltema.se/bilvard/bilun...tur-2000041863

  4. #4
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Det duger, där är inget direkt tryck, utöver vehuset, blir inte supervarmt (oljevarmt). undvik att det kommer för mycket på insidan bara, så det inte lossnar bitar sen.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  5. #5

    Reg.datum
    jul 2020
    Namn
    Mattias Kemi
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    12
    Jamensådärdå!
    Då var det ihopsatt. Fick justera tändfördelaren lite och jag är inte helt säker på det. Men den snurrar utan att hosta så då lär jag ha gjort rätt. Provkör imorn när batteriet har laddat.
    Tyckte att den blev varm fort men det kan ju vara för att den stått i solen och därmed redan var uppvärmd tänker jag. Får se när jag kör en bit.

Liknande ämnen

  1. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2016-01-19, 11:48
  2. Vad måste jag göra???
    Av islay_viper i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-11-09, 18:31
  3. Jag måste köra som en kärring?
    Av jimZon i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-19, 18:17
  4. Svetsa i motorblock
    Av Salming i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-28, 13:02
  5. svetsa i oljetråg..
    Av Landen i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 15:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin