Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 879

    Artikelnummer eller dimension hjul VW Tiguan II

    Jag har en Tiguan II som inte har reservhjul utan bara "reservhjul på burk".
    När jag köpte/beställde min Tiguan så fanns det inte riktigt reservhjul att välja, det kom sen efteråt när bilen var levererad. Ibland har jag funderat på att leta upp ett begagnat hjul, men vet inte riktigt vilket det ska vara.

    Är det någon som har möjlighet att kolla vilket artikelnummer det är om det nu finns något eller vilka dimensioner det är på fälg och däck för att passa min bil. Det gäller en Tiguan II 2.0 tsi, årsmodell -17 enligt VAG.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Borde finnas på skroten.

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 879
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Borde finnas på skroten.
    Hittade inget på https://www.bildelsbasen.se/
    Ändra: Sökte även på https://www.laga.se/
    Senast redigerad av candyweiss den 2020-07-13 klockan 09:22.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Nu har det inget med din fråga att göra, men fanns det inte som tillval?
    Jag beställde min ganska tidigt efter den blev beställningsbar (2016-02-18) och tog tillvalet:
    PFX Reservhjul, platsbesparande 500 kr

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 879
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Nu har det inget med din fråga att göra, men fanns det inte som tillval?
    Jag beställde min ganska tidigt efter den blev beställningsbar (2016-02-18) och tog tillvalet:
    PFX Reservhjul, platsbesparande 500 kr
    Jag beställde bilen i början på maj 2016 (hämtade ut den efter 9 veckor). När jag beställde så fanns det varken på hemsidan där man bygger bilen eller att välja hos säljaren. Men det fanns till alla andra bilmodeller för 500:-.
    Säljaren sa att min bil var bland de absolut första Tiguan II som som levererades till Sverige.

  6. #6

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 998
    Helt OT, men jag störde mig rejält på det där utrymmet och säljaren överhuvudtaget. Med Dynaudio ligger basen där och utöver det så hade startbatteriet (eller är det för värmarens skull) placerats där så det gick naturligtvis inte att få dit ett reservhjul eller sänka lastgolvet. Riktig ingenjörsmiss.

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 879
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Helt OT, men jag störde mig rejält på det där utrymmet och säljaren överhuvudtaget. Med Dynaudio ligger basen där och utöver det så hade startbatteriet (eller är det för värmarens skull) placerats där så det gick naturligtvis inte att få dit ett reservhjul eller sänka lastgolvet. Riktig ingenjörsmiss.
    Kanske därför det inte fanns riktigt reservhjul som tillbehör från början

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredric Andersson
    Medlemsnr
    5407
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    952
    Det fanns reservhjul som tillval från början (2016-02), men det kanske försvann Maj -16 när du beställde din. Har sett att vissa har batteriet bak, men endast GTS?

    Edit:
    "Cleaning systems Exhaust 2.0 Bi-TDI are huge, compacted and "bonded" the engine to save space. Even so, there is no room for the battery and have led to the rear of the car, under the boot floor. The delayed placed as you can imagine "for rebalance weights between front and rear axle -240 hp engine is heavy, with so many aditamentos-"But no space to accommodate a spare wheel identical other (to compensate carries self-sealing tire) and limits the use for carrying luggage."
    http://jadefansite.com/7589
    Senast redigerad av Fredrix den 2020-07-13 klockan 14:38.

  9. #9

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 998
    Citat Ursprungligen postat av Fredrix Visa inlägg
    Det fanns reservhjul som tillval från början (2016-02), men det kanske försvann Maj -16 när du beställde din. Har sett att vissa har batteriet bak, men endast GTS?

    Edit:
    "Cleaning systems Exhaust 2.0 Bi-TDI are huge, compacted and "bonded" the engine to save space. Even so, there is no room for the battery and have led to the rear of the car, under the boot floor. The delayed placed as you can imagine "for rebalance weights between front and rear axle -240 hp engine is heavy, with so many aditamentos-"But no space to accommodate a spare wheel identical other (to compensate carries self-sealing tire) and limits the use for carrying luggage."
    http://jadefansite.com/7589
    Det där var ju intressant. Naturligtvis hade jag en GTS, levererad januari 2017. Men det är ju lik förbannat en ingenjörsmiss att inte anpassa motorutrymmet för detta. Att erbjuda en 240hk bi-turbo borde rimligtvis varit på agendan i ett tidigt skede.

Liknande ämnen

  1. VW service Tiguan II 180 TSI
    Av MacAllan i forum VW-forum
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2020-04-01, 22:30
  2. Tiguan II, fälgar
    Av emilson i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-07-16, 19:39
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-07-19, 02:30
  4. VW Passat Alltrack 2013 Sommarhjul? Dimension?
    Av Pär Österman i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-04-22, 14:20
  5. Hjul från Golf II till Golf III ?
    Av karlsson-peter i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 17:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin