Resultat 1 till 13 av 13
  1. #1

    Reg.datum
    jun 2018
    Namn
    Lasse Skoglund
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    135

    Slitet tyg förarsida på sportstolen

    Nåt jag tycker e lite trist tråkigt är att sportstolarna då förarsidan upphöjningen när man kliver ur. Så slits tyget o håller på att lurva sig och litet hål än så länge. Nån som har nåt tips på hur man frånkommer detta eller kan göra det mindre slitage där?

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 879
    Citat Ursprungligen postat av fear50 Visa inlägg
    Nåt jag tycker e lite trist tråkigt är att sportstolarna då förarsidan upphöjningen när man kliver ur. Så slits tyget o håller på att lurva sig och litet hål än så länge. Nån som har nåt tips på hur man frånkommer detta eller kan göra det mindre slitage där?
    Gå in från passagerarsidan istället

  3. #3
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 195
    Citat Ursprungligen postat av fear50 Visa inlägg
    Nåt jag tycker e lite trist tråkigt är att sportstolarna då förarsidan upphöjningen när man kliver ur. Så slits tyget o håller på att lurva sig och litet hål än så länge. Nån som har nåt tips på hur man frånkommer detta eller kan göra det mindre slitage där?
    Ett klassiskt sätesöverdrag a’la 70-80-tal.
    Skämt åsido, hur långt har bilen gått? Tyg är ju tyg och det är ju tyvärr lätt hänt när stolssidorna är högre för sportstolsstuk.
    Ett annat alternativ är skinnstolar i en kommande bil.

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 336

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214
    Som någon annan undrade, hur långt har din bil gått?

    Jag har precis upptäckt hål i klädseln i min GTI och det är en -14 som har gått strax under 11 000 mil. Mitt hål sitter vid förarens vänstra armbåge ifall man sitter i sätet.

    Jag funderar på https://www.pebe.se/produkter/kladse...ydd-bilkladsel och som säljs av Volkswagen själva men jag vet inte hur bra passformen är eftersom jag har sportstolar.

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2018
    Namn
    Lasse Skoglund
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    135
    Näää hatar överdragsklädsel som åker hit o dit o korvar sig för det mesta. Sånt hade man i bilarna på 80 talet
    Min är en passat 2013 gått 14000 mil. Tänkte om nån testat ta en tygbit eller nåt i samma färg typ o limma dit eller på nåt sätt.

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 879
    Citat Ursprungligen postat av fear50 Visa inlägg
    Tänkte om nån testat ta en tygbit eller nåt i samma färg typ o limma dit eller på nåt sätt.
    Ja, det hade säkert blivit snyggt

    Ta kontakt med en tapetserare i din närhet och visa upp bilen/stolen så får du nog svar och prisuppgift direkt.

  8. #8

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    751
    På youtube (populär videosida) finns många mer eller mindre bra filmer om hur man fixar till utslitna och trasiga stolar.
    Men man kan bara konstatera att sportstolarna inte håller tysk kvalitet, och absolut inte premium kvalitet!
    Sportstolar i vår Golf såg rätt så tilltufsade ut redan efter ett par år.
    Sen ska det erkännas att problemet blir större i proportion med storleken på föraren!
    Men man borde ju utgå ifrån att VW ritar sina bilar efter den genomsnittliga Tyska mannen, och dom är ju inte kända för att ha kroppshyddor liknandes en kyrkråtta !

  9. #9

    Reg.datum
    jun 2018
    Namn
    Lasse Skoglund
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    135
    Hmm vill gärna ha seriösa svar tack!!!

  10. #10

    Reg.datum
    jun 2018
    Namn
    Lasse Skoglund
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    135
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Ja, det hade säkert blivit snyggt

    Ta kontakt med en tapetserare i din närhet och visa upp bilen/stolen så får du nog svar och prisuppgift direkt.

    antar det är bättre än att få ett rejält hål i klädseln i alla fall där skumgummit rasar ut till slut

  11. #11

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    751
    Citat Ursprungligen postat av fear50 Visa inlägg
    Hmm vill gärna ha seriösa svar tack!!!
    Jag förmodar att det var mitt svar på din tråd som genererade din önskan om seriösa svar?

    Ja mitt svar var seriöst, som jag skrev så har jag haft samma bekymmer med min bil, och ja, jag har googlat på problemet och tittat på diverse mer eller mindre smarta/inte så smarta Y-T klipp i ämnet "laga trasigt tyg på bilsäten". Och ja......problemet är kopplat till förare och passagerares storlek på sin kroppshydda! Ju mer man behöver hasa över tyget, ju mer naggat blir det, helt enkelt. Sen avslutade jag med en helt personlig reflexion över VW som tysk bil och VW kanske näst största kundgrupp nämligen den inhemska marknaden.

  12. #12

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 879
    Citat Ursprungligen postat av fear50 Visa inlägg
    Hmm vill gärna ha seriösa svar tack!!!
    Provat att använda "citera"? Det underlättar för alla om du gör det.

  13. #13

    Reg.datum
    sep 2017
    Namn
    Jonas
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    36
    Första alternativet är ju att köpa en ny klädsel hos din vw åf, sen byta det själv, eller låta vw verkstan göra det åt dig.
    Andra alternativet är ju att köpa en beg stol från bildelsbasen, oftast måste man flytta över airbag då, men kan kanske köpa en stol med airbag iof.

Liknande ämnen

  1. Rutiga stolar tyg/halvskinn gti mk5
    Av Mickeelfstedt i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-08-25, 17:34
  2. GTI 35 Edition Tyg resp gummimattor
    Av Hornugglan i forum VW-forum
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2013-04-01, 15:08
  3. Byta xenonlampa förarsida Golf V R32
    Av vw123 i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-20, 12:56
  4. Slitet svänghjul
    Av magnusT i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-05, 19:48
  5. Slang med tyg på
    Av Gullideckel i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 18:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin