Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    ricardo daviran arcos
    Ort
    hässelby
    Inlägg
    9

    Bakluckan fungerar inte på Golf Mk5

    Hej


    Jag är ny medlem, jag har försökt hitta felet med bagaget men jag har slut på idéer / lösningar.
    Jag hittade detta forum eftersom någon annan hade samma problem med bagaget.




    mitt bagageutrymme slutade fungera, några dagar innan jag hade installerat ledde dynamiskt blinkljus på min golf MK5 och han som hjälpte mig med installationen gjorde några funktioner förändringar på myCarly (förskott OBD-skanning). Så jag trodde att det var på grund av den här förändringen han gjorde, jag träffade honom igen och han bytte tillbaka manuellt igen, han kanske missade någon funktion att byta tillbaka? I alla fall. det fungerade fortfarande inte.
    Jag köpte en ny bagageutrymme och installerade men ingenting hände, jag tittade på ledningarna som går genom luckans gummistövlar och allt ser OK ut även alla säkringar.
    Jag mätte anslutningar mellan emblem och bagageutrymme och de får ström .
    Jag träffade en annan kille som hjälpte till med OBD-skanning (han hade OBDeleven) han kontrollerade och allt ser OK ut med bagageutrymme och bilkomfort.
    han hade autotestfunktioner som skickar en signal till alla moduler när han tryckte på emblemet, den här skickade signalen som aktiverades i autotestfunktionen när jag trycker på stammknappen i min bilnyckel, det låter att bagageutrymmet har låsts upp men jag kan inte öppna
    Jag får inga felkoder, bara ett fel som jag hade tidigare, är lookcase-dörrlås men alla mina dörrar fungerar bra, det borde inte låta när jag tryckte på bagageutrymmet om jag hade problem med lookcase-dörrlås.
    någon som kan hjälpa mig? snälla Jag har haft det här problemet i mer än en månad.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Har du provat att byta lucklåset? Den delen på bakluckan som går ner och låser fast bakluckan i bilen..

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    ricardo daviran arcos
    Ort
    hässelby
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av golf666 Visa inlägg
    Har du provat att byta lucklåset? Den delen på bakluckan som går ner och låser fast bakluckan i bilen..

    jo, har bytt lucklåset.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-06-30, 11:29
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-08-13, 12:38
  3. Kan inte öppna bakluckan på tiguan
    Av look43 i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-06, 20:44
  4. får inte upp bakluckan på variant
    Av huSSe i forum VW-forum
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-06-03, 09:48
  5. Instrumentbelysning Golf mk2 fungerar inte
    Av NIKKELICIOUS i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-20, 13:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin