Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371

    MK5 Gti - spikningar

    Var ute och körde min Golf Mk5 Gti - 08 härom dagen (min fru använder den mest) och märkte då att den hade spikningstendenser på lägre varv när man gasar på. Det har den aldrig gjort förr.
    Den enda skillnaden jag kommer på är att de sista tankningarna har blivit på ST1, istället för vanligtvis Cirkel K.
    Att den går lite magert när den spikar är ju troligt, men är det kvaliteten på soppan månne?

    En annan skillnad från sedan en månad tillbaka är att jag bytte oljemärke med något högre viskositetsindex. Men tycker inte det bör påverka.
    Den är Steg1 optimerad och går för övrigt kanonbra, och har som sagt inte spikat förr.
    Senast redigerad av loadmaster den 2020-07-06 klockan 20:21.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    är tryckaren till soppapumpen pytt någon gång? vet många pratade om det när jag åkte mk5 gti, både polaren å jag bytte, han i sin A4 med samma maskin och hans va rätt sliten, tänkte om den kan påverka att du inte får fullt soppa tryck?
    va inte svårt att byta den vill jag minnas,

  3. #3
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 195
    När jag steg 1 uppgraderade min tidigare mk5 med Honhesterprogramvara markerade firman tydligt att det var minst 98 oktan som gällde hädanefter. Kör du generellt bara med 95 för st1 har väl inte 98?

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371
    Citat Ursprungligen postat av Rs mannen Visa inlägg
    är tryckaren till soppapumpen pytt någon gång? vet många pratade om det när jag åkte mk5 gti, både polaren å jag bytte, han i sin A4 med samma maskin och hans va rätt sliten, tänkte om den kan påverka att du inte får fullt soppa tryck?
    va inte svårt att byta den vill jag minnas,
    Inköpte en sån i höstas men sen blev den liggandes..
    Ska byta den ikväll.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Racing Visa inlägg
    När jag steg 1 uppgraderade min tidigare mk5 med Honhesterprogramvara markerade firman tydligt att det var minst 98 oktan som gällde hädanefter. Kör du generellt bara med 95 för st1 har väl inte 98?
    Det har nog blivit så att det fyllts på med 95. Ska åka ner till Cirkel K och fylla i 98 och så så får det bli melodin framöver

  6. #6

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Magnus kalin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    391

    MK5 Gti - spikningar

    På min tidigare A3 2.0t -07 200hk (somma är samma sak som mk5 gti) så låg det en lös lapp från audi i servicehäftet där det stod att dom inte rekomenderade att köra bf95 som det står i boken utan man skulle köra bf98

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371
    Har tankat raketbränsle (98) nu och bytte även cam follower på högtryckspumpen i förebyggande syfte. Den var inte toksliten men nu är den bytt.

Liknande ämnen

  1. GTI MK5 lufttryck
    Av GTIMKV i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-26, 23:59
  2. Golf GTI mk5
    Av TimR i forum Projektforum
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2011-05-23, 17:03
  3. Spikningar?! 16v (KR) turbomotor
    Av SteaM i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 13:10
  4. Läcker MK5 GTI
    Av AcKyL i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-05, 15:57
  5. Luftmängdmätare GTI MK5???
    Av OmegaMannen i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 00:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin