Resultat 1 till 11 av 11
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Staffan S
    Ort
    Falun
    Inlägg
    100

    Byte från Arteon till Golf

    Sedan 1988 har jag med ca 3 års intervall bytt till ny Passat Variant/Sportscombi. En gång har det blivit CC och för ett par år sedan blev det en Arteon.
    Nu kör jag inte längre så mycket, så nu har jag bytt till en begagnad Golf istället. Den ska väl också gå att åka i, men nog är det mycket jag saknar.
    Tex måste jag nu låsa upp och starta med nyckel, växla manuellt, blända av manuellt, öppna och stänga bakluckan med armkraft. Tror t.o.m. jag måste starta torkarna själv. Elhissar finns. Alltid något...




    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Allt utom elbakluckan kan du få i Golf också, handlar ju bara om att göra rätt tillval. Måste ju inte gå från Arteon till toksnik bara för att man väljer mindre bil Har 3-årsbilarna varit förmånsbilar?

  3. #3

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Staffan S
    Ort
    Falun
    Inlägg
    100
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Allt utom elbakluckan kan du få i Golf också, handlar ju bara om att göra rätt tillval. Måste ju inte gå från Arteon till toksnik bara för att man väljer mindre bil Har 3-årsbilarna varit förmånsbilar?
    Jag vet att det finns, men den här duger gott. Har nog skämt bort mig själv under åren. Det var dags att börja om från noll. Då kan det bara bli bättre sen

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752
    Människan är ett konstigt släkte, man betalar för att anstränga sig på gym, hasa runt på en golfbana, spetsat med oändliga jogging rundor, men man orkar inte stänga en bagage lucka!

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av pudas Visa inlägg
    Människan är ett konstigt släkte, man betalar för att anstränga sig på gym, hasa runt på en golfbana, spetsat med oändliga jogging rundor, men man orkar inte stänga en bagage lucka!
    Handlar såklart inte om man orkar eller inte. Det är grymt smidigt och bekvämt.

  6. #6

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752
    Bilar och idrott är inget man skojar om tydligen! Borde infogat än skrattande gubbe efter texten så att alla förstå att det var skrivet ur ett lättsamt, humoristiskt perspektiv!

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av pudas Visa inlägg
    Bilar och idrott är inget man skojar om tydligen! Borde infogat än skrattande gubbe efter texten så att alla förstå att det var skrivet ur ett lättsamt, humoristiskt perspektiv!
    Tolkade det först som om du skämtade, men du hade ju ingen smiley så tog det som om du menade allvar.
    Idag skulle jag inte vilja vara utan AC i bilen i varje fall. Ha det gött i värmen

  8. #8

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Staffan S
    Ort
    Falun
    Inlägg
    100
    AC finns i Golfen


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  9. #9

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752
    AC och servostyrning är mina enda krav på komfortutrustning på en bil. Allt annat är tämligen ointressant för mig. Ser det snarare som ytterligare saker som kan och kommer gå sönder!

  10. #10

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 337
    Citat Ursprungligen postat av Stafffan Visa inlägg
    Tex måste jag nu låsa upp och starta med nyckel, växla manuellt, blända av manuellt, öppna och stänga bakluckan med armkraft. Tror t.o.m. jag måste starta torkarna själv. Elhissar finns. Alltid något...
    Många betalar extra för krimskramset, jag betala gärna extra för att slippa det


  11. #11

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av pudas Visa inlägg
    AC och servostyrning är mina enda krav på komfortutrustning på en bil. Allt annat är tämligen ointressant för mig. Ser det snarare som ytterligare saker som kan och kommer gå sönder!
    Håller väl delvis med dig. Men det är faktiskt väldigt mycket utrustning som är standard idag som man fick betala extra för tidigare/förr. AC och styrservo är väl standard på de flesta idag? Tror inte ens det finns nytillverkade bilar utan styrservo idag?

Liknande ämnen

  1. Del till Arteon
    Av walkmann i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2019-12-11, 21:32
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2018-11-19, 13:31
  3. Byte från R - 16 DSG till - 17 manuell
    Av Carlsson i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-11-29, 00:45
  4. växellåds byte från 020 till 02A
    Av lillpojken i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-10-06, 15:39
  5. Golf 3 96- 1.4 aex byte till 1.4 -93?
    Av ABZD i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-01, 14:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin