Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    jun 2020
    Namn
    Anders Dahlgren
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    1

    Passat vs Golf Alltrack - Skillnad i storlek baksätet

    Kan man ens ställa frågan så? Jag klurar på en Passat eller en Golf, cirkus 2018 modell. Jag är väldigt lång och vill kunna få plats med bilbarnstol + ett barn bakom mig. Så min fråga är hur stor är skillnaden på "platsen"/storleken på baksätet mellan dessa två.

    (Mitt första inlägg så var snälla! )

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Passaten är väl exakt lika som 2018 och 2020. Golfen finns säkert som 7,5 var att köpa så låna hem demobil från en handlare och testa i lugn och ro är mitt förslag för att testa ordentligt.

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av tuffodum Visa inlägg
    Kan man ens ställa frågan så? Jag klurar på en Passat eller en Golf, cirkus 2018 modell. Jag är väldigt lång och vill kunna få plats med bilbarnstol + ett barn bakom mig. Så min fråga är hur stor är skillnaden på "platsen"/storleken på baksätet mellan dessa två.

    (Mitt första inlägg så var snälla! )
    Kort svar: Passaten är betydligt större och inte bara i baksätet.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Sist jag köpte familjebil hade vi en bakåtvänd bilbarnstol av större modell, BeSafe iZi Kid X3 och en framåtvänd BeSafe iZi UP X3. Med den bakåtvända blir det svårt att sitta bekvämt framför i Golf, lite beroende på hur lång man är så klart. När det gäller den framåtvända stolen så kan det bli tight för barnets ben, även där så klart beroende på hur lång man är som vuxen. Vi testade Golf Variant och det var snabbt uppenbart att utrymmet inte är vad vi tänkt oss. Det är STOR skillnad i utrymme mellan Passat 8 och Golf 7, inte bara på längden utan även på bredden. Passat ger betydligt mer frihet att sitta och röra sig som man vill. I Passat kan en vuxen person i nödfall sitta i mitten bak mellan två bilbarnstolar, det går inte i Golf. Benutrymmet är mycket bra i Passat, slaget av väldigt få andra bilar, inte minst i relation till storlek på kaross.

  5. #5

    Reg.datum
    mar 2011
    Namn
    Oskar Lindberg
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    303
    Var i samma sits för några år sedan, vi landade i Passaten pga att Golfen vart för trång. Man satt som en kratta i framsätet när man hade en bakåtvänd stol bakom den.

    Nu åker vi Tiguan vilket också är en rymligare bil än golfen gällande framsäte/baksäte den hade vi också en bakåtvänd stol i en stund. Numera två framåtvända stolar.

Liknande ämnen

  1. Fälg storlek Passat Alltrack 2018
    Av Pat i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-03-19, 23:15
  2. Köpråd Golf alltrack vs passat alltrack
    Av Danne213 i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2017-08-15, 09:54
  3. Baksätet på Golf IV
    Av R-Jonas i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-31, 11:52
  4. Barnstol i baksätet, Golf IV
    Av Strickz i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-17, 00:49
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 10:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin