Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 2345
Resultat 81 till 88 av 88
  1. #81
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av Faltdach Visa inlägg
    trevlig läsning, samt även trevliga bilder... Tummen upp Peter!

    Kan bara hålla med :-)

  2. #82
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg

    125hk-klubben. Här är det Manny som jagas. :-)
    Foto: 'hrcs' Lasse H, Moss, Norge
    Nämen titta... du ligger efter :P... o jag kör visst trehjuling :P
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #83

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Kul att se att du använder bilen ordentligt och inte låter dig slås ner av lite motgångar! Jag är imponerad av antalet banträffar du har hunnit med.

  4. #84
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av P-plats.se Visa inlägg
    Trevlig läsning för de mesta!
    Citat Ursprungligen postat av Freiholtz Visa inlägg
    De va ingen dålig uppdate de =)
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Kan bara hålla med :-)
    Man tackar, man tackar! :-)

    Citat Ursprungligen postat av Faltdach Visa inlägg
    trevlig läsning, samt även trevliga bilder... Tummen upp Peter! Nu är det bara att fila på ett reportage till GeTIngen osså
    Tackar. Jo det var ju det också, får ta tag i det när det lugnar ner sig med helgaktiviteterna. ;-)

    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Det var en rejäl update det =) Med både ups and downs... Inte konstigt att du är en hejare på bankörning, Måste vara jäkligt roligt att åka land o rike runt och testa på lite olika banor!
    Övning ger färdighet för man ju hoppas. ;-) Tycker du ska passa på testa själv att köra nån gång, det är ju inte fel att köra fort under säkra förhållanden utan att behöva vara rädd för laserpistoler, diken & halvsovande opålitliga 'mottrafikanter'. Det kommer ju ett lämpligt tillfälle för detta snart också på Kullen menar jag. ;-)

  5. #85
    Barbapappa
    Gäst
    Uppdatera igen då kanske när man ändå bara sitter hemma och hostar och snorar hela dagarna. :-(

    Jag var ju som så många andra klubbmedlemmar iväg och körde på Kinnekulle på våran höstträff med Opelgänget. Alltid kul, men det var synd att det kom så få andra bilar som det gjorde förra året, det var ju skitkul då tyckte jag blandat är bäst, jag var nog dålig att basunera ut det på forumen i tid också att det skulle vara träff... ;-)

    Det var ju som sagt en rejäl mängd folk från vwäst som dominerade i antal både på banan och i depån, men en hel del skåningar och nån Ålänning också så klart, båda grannländerna representerade m.a.o. ;-)

    Hade ju för en gångs skull uppgraderat bilen inför träffen denna gången, nya fräcka bussningar som ni redan har sett att jag har bytt, skulle bli intressant att se om det verkligen gjorde nån skillnad på banan. På gatan blev det ju lite bättre, men det var ju inte så konstigt med tanke på fräschheten på de gamla som sagt...

    Väl på plats uppe på banan så var jag ju lite tidigt ute, nästan lite väl tidigt kanske för Opelfolket som höll i insläppet och jag dök upp samtidgt i stort sett. Så det var väl bara att börja hjälpa till och packa upp deras grejer så dom kom igång innan resten av folket kommer. Till slut dök folket upp och det blev riktigt välfyllt i depån under taket, liiite bättre uppslutning än bottennoteringen på Sviestad får man ändå säga.

    Fick för mig att ta en flaggvaktspost på första morgonpasset tillsammans med en Golf 2 körande Ålänning, det var verkligen svinkallt och blåsigt, men en massa bilder blev tagna vilket var tanken, lätt att det inte blir så många om man inte kör igång direkt har jag märkt... ;-)

    Sen efter ett bra tag så var vårat pass slut och jag kom ut på banan, man är fortfarande lite orolig över att inte bilen ska börja gå sönder igen, men nu är ju allt i framvagnsväg nyare och helare än det nånsin har varit, så det ska väl hålla nu. Dock efter några körda pass tyckte jag att känslan ändrades i pedalen, inte så att den bottnade eller så, men åt det fadande hållet i.a.f... Efter överläggande med 'tjipp' efter träffen så funderade vi på om att det inte kan ha varit för att det oket som blev übervarmt och mer eller mindre glödde senast bilen var på kullen när den gick sönder inte hade luftats efteråt så att den gamla vätskan fanns kvar i oket eller nåt. Helt omöjligt kanske det inte är i.a.f.

    Körningen gick väl fint annars tyckte jag, kul att köra med så många man känner så bra och vet hur dom beter sig på banan! Dock tyckte jag banan har blivit sämre i år, guppen efter Molins knäpp tar på materialet känner jag om man ska stå på ordentligt (så det hoppade jag över tills sista passet för dagen, återkommer om det). Det känns som att det är där det blir bra belastning på vänster framhjul där när det är sånt himla grepp, skarp kurva och guppigt samtidigt, drivknutsdödare? Nog tjatat om det.

    Bilder. Det var Mika som stod för fotandet med min kamera även denna gång, massa fina bilder blev det nu tyckte jag, många av dom finns i Rejsa-tråden. :-)


    Tv-krönet, ser inte ut som att det kränger jättemycket faktiskt, känns som att det kränger en del i bilen dock. :-)


    Den stora behållningen för dagen var mitt sista för dagen faktiskt. Då stod Junfors, Nisse (med Borbos som beifahrer) & jag i kön för att få ut och köra, vi trodde att nån av oss skulle få stanna i depån men vi kom ut allihop, sicken tur. ;-) Först har jag för mig att Junfors var och med några sekunders mellanrum så släpptes väl Nisses ekipage ut och efter en stund till så kom även jag ut med Lupon, och här skulle det jagas. ;-D


    Vi kom ikapp varandra efter några varv då vissa låg och väntade in varandra, sen bar det av. Nisse släppte förbi och sen passerades Junfors, sen var man jaaagad! :-O Det är roligt att dessa tre bilarna är såpass lika när man ligger och kör dom på sina respektive gränser, för det var jag inte ensam om att göra. Här höll man inte igen på nåt ställe längre som tidigare under dan runt kvarnen eller under bron t.ex. för att spara på bitarna, nä nu hade man ju en bil i bakrutan att skaka av. :-) Kurvan under bron är ju skräckblandad förtjusning varje gång man vågar hålla foten kvar, jag trooor att det är nånstans runt 170 innan man går in under (inte riktigt läge att kolla). Det är inte alla tillfällen detta känns rätt dock för däcken mattas lite så man inte har det där goa greppet, man vill ju ha god marginal till högerkanten av banan känner jag, mer lämpligt ställe att prova avkörning på kan jag nog fundera ut...


    En kul avslutning på banåka-säsongen skulle man kunna säga. :-)
    Senast redigerad av Barbapappa den 2008-10-17 klockan 01:35.

  6. #86
    Barbapappa
    Gäst
    Jag höll ju på att glömma en körning här, jag var ju iväg på Ale Ring och körde den sista körningen med SVKG för året, helgen innan Kinnekulle måste det ha varit. Gick bättre denna gången, ca 2sekunder kapade jag mot förra körningen, men bättre kan det nog gå också!

    Bilder ja. Mika var delaktig även denna gången med min kamera under tiden jag körde. :-)


    Det var riktigt kallt på morgonen och det var frost på rutan när jag stack iväg hemifrån på morgonen, det är då man undrar vad man håller på med... Men det blev jäkligt fint väder till slut, men greppet saknades, understyrde rejält.


    Det kördes ingen 'följa John' eller 'följa C5' denna gången heller som det gjordes sist. Allt för att hinna med så många åk innan hyrkarten kör igång runt 12-tiden.


    Men det blev ett jäkla flyt även denna gång så det var nästan så att alla hann med 4st svängar, snyggt jobbat.


    Trots att det understyr så pinnar det på rätt fint ibland ändå. Mer luft i däcken ska testas nästa gång från start, nu körde jag samma tryck som på vanlig bana ungefär och det funkade ju på parkbanan tyckte jag, men här funkade det väl sådär.

    Men 7:e plats av 21 startande är väl okej för en vanlig åka till jobbet bil. ;-D Men det hade varit kul att hänga med de snabbare av alla Miatorna i roadsport c, frågan är vart man hittar 3,5s utan att börja bygga om bilen...

  7. #87
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Kul läsning!!!
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  8. #88
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av Manny Visa inlägg
    Kul läsning!!!

    *nickar* :-)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin