Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318

    Spacers Golf 7

    Någon som har erfarenhet av spacers på Golf 7? Tänker mig 10 mm fram på varje hjul och 15 mm bak på varje hjul, totalt 20 mm på framaxeln, totalt 30 mm på bakaxeln med alu spacers från H&R. Något man bör tänka på? Finns flera olika varianter för Golf 7, mitt nav verkar vara 54 mm ytterdiameter när jag mäter, fälgens yttre koning 70 mm och inre koning 55 mm.

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Kan inte Golf 7 i detalj, men tjockleken på spacers beror ju också på vad du har för däck och fälgar vad som blir lämpligt. Är det originalsize passar nog dina föreslagna dimensioner men ger kanske inte den önskade förändringen. Det går ju att mäta ungefär med linjal och tumstock i förhållande till inre skärmkant för att se hur mycket plats det finns. Naturligtvis köper du spacers med navstyrning, annat är bara dumt.

    Jag körde med grejer från spacer.se senast, förutom att de skickade helt fel grejer första gången fanns inget att anmärka på passform och upplevd kvalité. Och förstås behövs längre hjulbultar, med rätt kona för din fälg.

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Jag har dålig koll på spacers, så jag har bara undrar?
    Jag förstår att man sätter på spacers för utseendets skull men även om ET är fel så kan man justera "ut" fälgarna lite. Men gör spacers något för väghållningen och sliter det mer på hjullager eller dylikt?
    Väghållningen borde ju bli lite bättre, men det är kanske inte märkbart?

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Jag har dålig koll på spacers, så jag har bara undrar?
    För min del handlar det enbart om utseende, i övrigt har jag ingen aning, men det vore så klart intressant att veta om det har några uppenbart negativa konsekvenser.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Kan inte Golf 7 i detalj, men tjockleken på spacers beror ju också på vad du har för däck och fälgar vad som blir lämpligt. Är det originalsize passar nog dina föreslagna dimensioner men ger kanske inte den önskade förändringen.
    Jag använder VW originalhjul, mindre modell. Har sett likadan bil med samma sänkning och den spårviddsändring jag angett, blir precis den förändring jag önskar, utseendemässigt

Liknande ämnen

  1. Spacers på Golf GTI VI
    Av Joon i forum VW-forum
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2015-04-18, 00:28
  2. Spacers till golf mk2
    Av markus-cronqvist i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-09, 17:04
  3. Spacers till Golf GTI V
    Av Joon i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 20:54
  4. Vart får ni tag på spacers? / Golf MK2
    Av Mike i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 15:47
  5. Spacers Golf R32?
    Av Ronaldo i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 18:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin