Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2019
    Namn
    Johan S
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    15

    Passat B5 - stereokablar?

    Hej. Har precis köpt en Passat B5 -02 1.8T. Det är lite nytt efter att haft Mercedes i många år. Skulle installera en ny huvudenhet i bilen idag. Har gjort det väldigt många gånger men här blev jag lite ställd. Själva "högtalarkontakten" har ju bara kablar till främre högtalarna.

    Så här brukar det ju se ut: https://1drv.ms/u/s!Akyr0RVlhID7kRfg...uoGmp?e=SwnXva
    Alla högtalarkablar på den högra kontakten A.

    Så här ser den kontakten ut i Passaten: https://1drv.ms/u/s!Akyr0RVlhID7kRWN...8mszc?e=ySJz56
    Det är ju som sagt bara plus och minus till de främre högtalarna.

    Den andra kontakten ser ut så här: https://1drv.ms/u/s!Akyr0RVlhID7kRTj...a9Cje?e=D8tChG
    och så här: https://1drv.ms/u/s!Akyr0RVlhID7kRbV...axVPZ?e=RVc3Yk

    Längst ner till vänster är ju jord, till höger om den tändningslås, ovanför den gissar jag på konstant 12v, men sen? Vilka är plus och minus till de bakre högtalarna? Hade varit bra om nån hade ett kopplingsschema eller liknande. Kan ju mäta upp men vore smidigare så här.

    Stort tack på förhand!

  2. #2

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Passat B5 - stereokablar?

    Vill minnas (det är många år sedan nu) att konstant +12V och tändningsberoende +12V är skiftade i VW jämfört med ISO-kopplingen. Resten ska vara rätt.

    Högtalare i bakdörrarna var extra tillval när jag köpte min Passat år 2000, kanske var samma i 2002-orna.
    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk
    Senast redigerad av Pelk den 2020-06-03 klockan 20:39. Anledning: Rättstavningsprogrammet...

  3. #3

    Reg.datum
    apr 2019
    Namn
    Johan S
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    15
    Tack för svar! Just de två kan jag ju mäta upp lätt. Bilen har högtalargaller i bakdörrarna så gissar ju att det sitter högtalare där. Sitter en annan stereo i nu, ska se om man kan justera fram/bak var ljudet ska komma ifrån så lär det ju höras om det sitter nåt i bakdörrarna iaf
    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Vill minnas (det är många år sedan nu) att konstant +12V och tändningsberoende +12V är skiftade i VW jämfört med ISO-kopplingen. Resten ska vara rätt.

    Högtalare i bakdörrarna var extra tillval när jag köpte min Passat år 2000, kanske var samma i 2002-orna.
    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2019
    Namn
    Johan S
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    15
    Haha! Det satt inga högtalare i bakdörrarna trots galler! Så det förklarar avsaknaden av kablar... Verkar ju rätt idiotiskt om man vill eftermontera högtalare i bakdörrarna att kablar inte ens är framdragna... Tack för hjälpen iaf. Då har jag koll på hur det ligger till.
    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Vill minnas (det är många år sedan nu) att konstant +12V och tändningsberoende +12V är skiftade i VW jämfört med ISO-kopplingen. Resten ska vara rätt.

    Högtalare i bakdörrarna var extra tillval när jag köpte min Passat år 2000, kanske var samma i 2002-orna.
    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-08-26, 22:56
  2. Byte av drivknutsdamask Passat 1.8T B5
    Av JRJ i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-07-20, 16:16
  3. Golf 2 stereokablar
    Av golf291 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-23, 16:18
  4. Passat b5 2.0tdi???
    Av Voyce i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-30, 08:48
  5. 1.8T, VW Passat(B5) vs. Audi A4(B5)
    Av JettaGTS i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-04, 14:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin