Resultat 1 till 11 av 11
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin Nyqvist
    Ort
    Forshaga
    Inlägg
    54

    Nivåjustering framljus Golf mk6

    Har installerat nya framljus på min Golf GT -10. Allt blev bra men nivåjusteringen av halvljuset jobbar hela tiden. Har justerat in höjden rätt men hör och ser att den försöker justera höjden automatiskt även när jag kört en längre sträcka. Vad försöker den åstadkomma och hur får man systemet nöjt?


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Lite tunt med info här så då börjar vi gissningsleken bara för att jag är på lite gott humör idag. Du har bytt halogen till xenon? Du har bytt xenon till xenon? Du har bytt halogen till Kina-xenon? Har du några felkoder eller varningar i kombiinstrumentet?

  3. #3
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    På Golf5 så säger dom att systemet ska kalibreras vid lampbyte, alltså själva xenonlampan. Är det gjort?

    Jag kan tänka mig att det är samma på Golf6, och speciellt då man bytt armaturerna som jag tolkar det som att du har gjort.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin Nyqvist
    Ort
    Forshaga
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Lite tunt med info här så då börjar vi gissningsleken bara för att jag är på lite gott humör idag. Du har bytt halogen till xenon? Du har bytt xenon till xenon? Du har bytt halogen till Kina-xenon? Har du några felkoder eller varningar i kombiinstrumentet?
    Det är original lampor för halvljus (halogen), inte xenon. Inga felmeddelanden, har inte kollat felkoder via VCDS eller liknande.

  5. #5
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Det där ser inte ut som en original halgenstrålkastare. På Golf6 så har halogenstrålkastare reflektor och inte projektorlins.

  6. #6

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Halogen har ju ingen automatisk nivåreglering, så endera har du köpt nåt Linglong som inte funkar med bilen, eller så har du klämt någon kabel till den elektriska höjdregleringen som gör att det lever ett eget liv.

  7. #7

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Man kan ana små LED pluppar i nederkant mot grillen så nej - definitivt inte original.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin Nyqvist
    Ort
    Forshaga
    Inlägg
    54

    Nivåjustering framljus Golf mk6

    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Det där ser inte ut som en original halgenstrålkastare. På Golf6 så har halogenstrålkastare reflektor och inte projektorlins.
    Det är samma lamptyp men inte samma reflektor. Det är framljus från DEPO.
    https://spareto.co.uk/products/depo-...41-1105p-ldem1

  9. #9

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Citat Ursprungligen postat av Nyqvist Visa inlägg
    Det är samma lamptyp men inte samma reflektor. Det är framljus från DEPO.
    https://spareto.co.uk/products/depo-...41-1105p-ldem1
    Ja men då så. Då frågar du säljaren varför din nivåreglering lever ett eget liv.

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin Nyqvist
    Ort
    Forshaga
    Inlägg
    54
    eBay
    Finns ingen garanti eller support att få därifrån, så det var därför jag ställde frågan i det här kloka forumet istället.

  11. #11

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Citat Ursprungligen postat av Nyqvist Visa inlägg
    eBay
    Finns ingen garanti eller support att få därifrån, så det var därför jag ställde frågan i det här kloka forumet istället.
    Som sagt - du får börja mäta lite och se var problemet finns. Man kan ju ana att styrningen i lampan inte är kompatibel med impulsen från justeringsratten. Alternativt, 999999999 av 1000000000 bilägare vet inte ens om att den där lilla ratten i instrumentpanelen sitter där för regleringen av höjden när man kör med last. Koppla ur funktionen. Kan inte tänka mig att bilprovningen testar den funktionen. Men kör du släp och husvagn är det ju rimligt att den är i funktion.

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2020-03-13, 11:06
  2. Prisbild golf r mk6
    Av Mikegti i forum VW-forum
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2013-02-27, 21:41
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 15:34
  4. Problem med framljus Golf MK4 -00.
    Av nelik i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-30, 02:15
  5. Konstigt el fel Golf Mk4 Framljus
    Av christian19 i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 20:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin