Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2020
    Namn
    Johan Runsten
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    7

    Byta ut luftgaller/ventilationsreglage/luftvinklare

    Hej,

    Jag har en Tiguan Allspace 2018 där ena ventilationsreglaget i baksätet har sparkats sönder så att mittenpinnen som är justeraren har brutits av på ena sidan så det inte går att justera upp och ner längre. VW vill byta ut hela panelen för 2000kr så jag skulle helst vilja hitta bara själva plastgallret så jag kan byta det själv. Tror dock inte det finns som originaldel. Har hört med 2 skrotar som tyvärr inte har nån Tiguan inne. Vet nån vad man ska söka på för att kanske hitta nån billig kopia nånstans? Eller har nån bra skrot el dyl som kanske har lösa ventilationsdelar?

    Tack

    Namn:  galler.jpg
Visningar: 325
Storlek:  72.2 KB

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    542
    Snyggast blir det nog som sagt om du kan hitta någon begagnad på en skrot. Jag kikade på laga.se som har många skrotar knutna till sig men hittade inte just den delen där, dock skulle man ju kunna leta efter andra delar till samma bil för att se vilka skrotar som kan ha sådana bilar inne.

    Om du inte lyckas hitta någon begagnad kanske man kan cadda upp just den del av gallret som är trasigt för att skriva ut i ABS med en 3D-skrivare. Finishen kommer inte bli som original, men är man noga kanske man kan få till det snyggt ändå med hjälp av slip-papper och lack.

    m v h Henrik

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2020
    Namn
    Johan Runsten
    Ort
    Nässjö
    Inlägg
    7
    Bra tips med att kolla andra delar för att hitta bilen! Ska göra det. Vet du/nån vilka andra bilar som kan ha samma del? Så jag då kan leta efter fler bilar på skroten som kan ha en sån i sig.

    Blir nog svårt att printa ut delen då det är en liten plastplupp som sitter fast i ramen, och sen i vingen, som också rör sig fritt. Eller iaf, svårt för mig

Liknande ämnen

  1. Byta ut dimljuslampa
    Av rakso77 i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-10-20, 15:31
  2. Byta ut dubbelmasse svänghjul
    Av magnusT i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2016-06-25, 00:09
  3. Ventilationsreglage Golf4
    Av outrunner i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-11-09, 17:18
  4. Byta ut KE-sprut 16V
    Av Wopper i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-17, 07:57
  5. Byta ut delar.
    Av danne-_- i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 23:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin