Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2020
    Namn
    Edvin Grabowski
    Ort
    västerås
    Inlägg
    1

    Passagerar ruta fastnat halvvägs VW polo 1.4

    Hej har problem med rutan på passagerar sidan på min vw polo 1.4 årsmodell 2001. hissade ner den sen när jag försöker hissa upp den igen så fastnar den halvvägs. Låter som att nånting fastnat i vägen, går att hissa ner ett par centimeter och sen upp ett par centimeter igen men ingenting mer än så. Kan verkligen ingenting om bilar men började försöka att skruva bort plastkåpan vid dörren tänkte att om man öppna upp den så kunde man se vad problemet var, men lyckades inte få bort den, hittade endast en skruv och vågar inte bända för mycket för rädd att jag tar sönder nånting. Vill bara få upp rutan igen eftersom som det är nu är det fritt fram för vem som helst att gå in i den. Är det någon som vet hur man ska göra för att få upp den manuellt eller som kan skicka en länk till nybörjare hur man får upp dörrkåpan? mvh

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    https://youtu.be/T-_S5nPF3OE

    Det brukar vara ett av clipsen som håller själva glaset som pajjar.. om du tar i med handen och provar lyfta den i framkant/bakkant så kan du känna vilket som är trasigt.. och om du då lyfter den/följer med med handen, samtidigt som du kör upp den, så brukar den följa med upp och stanna där.. prova

Liknande ämnen

  1. VW Polo GTI 2015 vs VW Polo G40
    Av Marcus i forum Bilder och Videos
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-01-14, 23:50
  2. Lyktspolare fasnat halvvägs ute. A3 -04 8P
    Av Haugeman i forum Old - VAG-Forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-04-09, 17:58
  3. hål i passagerar golvet vw polo
    Av larsahl i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-07-29, 12:37
  4. Koppling som fastnat mk1-75
    Av salmiakboven i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 21:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin