Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23
  1. #21
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 189
    Då var vi tillbaka på det här igen. Nu måste det lösas. Jag satte bara dit ett par halvslitna klossar jag hade liggande tills vidare och struntade i bromsvarningen. Nu bytte jag till nya klossar på vänstersidan fram i förra veckan och där såg jag ingen kabel till varnare. Nu håller jag på att byta på höger fram och hittar ingen kabel där heller. Kan det vara så att det inte finns elektrisk slitagevarnare på bilen och att bromslampan lyser av någon annan anledning?

    Nivån på bromsvätskan är inget problem iaf. Vad skulle den då kunna varna för?

    Jag hade absolut för mig att att det fanns elektrisk slitagevarnare på bilen och dom klossar som satt där när jag köpte bilen för länge sedan.

    Enligt den här gamla tråden så ska det finnas elektrisk slitagevarnare och den ska sitta vä fram. Hmmm...
    Senast redigerad av vfr den 2021-04-02 klockan 13:08. Anledning: La till länken

  2. #22
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 189
    Det sitter vä fram. Nu har jag hittat den. Vet inte varför jag inte såg det förra gången. Då får jag byta på den sidan igen först till den klossen som har slitegvarnare och som nu är den omonterade lösa klossen. Sedan tillbaka till högersidan och montera den klossen utan slitagevarnare. Är huvet dumt så får kroppen lida...

    Men nu vet jag iallafall hur det ska vara, och även någon annan som hittar tråden senare.

    Edit: Och det var mycket riktigt byglat där, en bygling som sedan släppt igen. Jag hade klippt loss kontaken från en tidigare slutkörd kloss och kopplat ihop kabeländarna.
    Senast redigerad av vfr den 2021-04-02 klockan 15:31.

  3. #23
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 189
    Provkört och funkar fint med släckt varningslampa. Slutet gott och allting gott. Härlig körning i gott vårväder.

Liknande ämnen

  1. Svar: 33
    Senaste inlägg: 2018-08-27, 09:59
  2. VCDS kodning på PASSAT B7 2010-2015 Tips och hjälp
    Av devils_own i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2017-08-30, 00:36
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-11-09, 02:05
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-05-20, 15:43
  5. Beskrivning över VCDS och Svenska VCDS
    Av Svenska VCDS i forum Svenska VCDS
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-06-20, 21:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin