Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    Oscar Mathson
    Ort
    Enskede
    Inlägg
    243

    Baklucka stängs inte helt Passat Sedan 2015

    Hej

    Nu har min automatiska baklucka börjat strula. Bilen är en Passat Sedan 2015 B8. När man trycker på knappen på insidan av lucka för att stänga går luckan ned som vanligt men den dras inte ned sista biten. Lägger man handen på och hjälper till lite dras luckan ned.
    Fel i "låskistan"? Eller kan det vara klämskydds funktionen? Kan man kolla / göra nått mha OBDeleven som jag har?

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 011
    Med din OBDeleven borde du kunna läsa ur eventuell felkod på lås eller luckans funktion. Jag kan tänka mig att det kan ha nåt med klämskyddsfunktionen att göra eftersom låset funkar, eller så har luckfunktionen tappat minnet och behöver en basic setting för att hitta ändlägen igen. Luckans varningston låter inte när den stannar i det läget?

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    Oscar Mathson
    Ort
    Enskede
    Inlägg
    243
    Tack för snabb respons!
    "Varnings toner" tror jag inte min bil har, inget jag tänkt på. Har ju hänt att jag haft något i vägen tidigare men det enda som händer då är att luckan sluta stänga och vänder-öppnar igen, inga varningstoner.
    Är det "svårt" att göra en basic setting mha OBDeleven?
    Sen om man provar igen "kan" det funka att den dras ned helt, 1 gång av 10 typ... så helt trasigt är det inte (ännu)

Liknande ämnen

  1. Baklucka sharan 2012 stängs ej
    Av knutsson i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2021-02-23, 07:27
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2015-07-15, 01:22
  3. Baklucka öppnar inte Passat Variant -07
    Av farbror i forum VW-forum
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-02-27, 23:53
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-27, 20:59
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 22:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin