Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2020
    Namn
    Karolina Landowska
    Ort
    Skogås
    Inlägg
    2

    VW Passat GTE infällbar dragkrog som felar

    Hej,

    Jag har köpt en begagnad VW Passat GTE årsmodell 2016 från bilfirma i januari och idag skulle jag testa dragkroken. Jag har en infällbar dragkrok och tryckte på knappen. Dragkrogen fälldes ned men sedan när jag skulle "haka i"/låsa den i position så gick det inte. Dragkroken hänger bara och går varken att låsa i utfällt läge eller fälla tillbaka. När jag startar bilen lyser givetvis en varningslampa och lampan på själva knappen för dragkroken blinkar. Finns det något jag kan kolla själv eller är det bara att boka en tid på verkstaden?

    Jag funderade på om det kan vara någon säkring som gått? Jag har inget säkringsschema i instruktionsboken. Är det någon som vet vilken/-a säkring/-ar som går till dragkroken?

    Vad kan det vara för fel om det inte är säkringen? Jag har som sagt nyligen köpt bilen och vill ogärna punga ut med 10-tusentals kronor på att reparera dragkroken.

    Tacksam för svar

    Vänligen,
    Karolina

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Du ska börja med att kontakta firman du köpte bilen av såklart.
    Senast redigerad av vfr den 2020-04-30 klockan 09:25. Anledning: Borttagning av onödig citering av hela inlägget precis före

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Som ovan. Kontakta firman som sålde bilen till dig, i alla fall om du har garanti kvar. Har den gått ut och de ändå inte vill hjälpa dig, skicka PM så kan jag läsa ut felkoder och felsöka åt dig innan du åker till dyrverkstaden.

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2020
    Namn
    Karolina Landowska
    Ort
    Skogås
    Inlägg
    2
    Hej. Nu har det gått några veckor och jag gjorde givetvis som candyweiss föreslog och kontaktade bilfirman som jag köpt bilen av. De skickade bilen till verkstaden som konstaterade att låset i dragkroken var defekt och har således aldrig fungerat. Bilen gick tidigare som en leasingbil hos ett företag och de testade troligen aldrig dragkroken. Idag fick jag ett positivt svar från bilfirman att de står för kostnaden att byta ut hela dragkroken. Tack för hjälpen

    - - - Uppdaterad - - -

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Philip
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    229
    Bra med återkoppling och kul att det löste sig smidigt!
    Nu är det bara att börja dra flyttlass

Liknande ämnen

  1. Passat GTE laddningsfråga
    Av PassatGTEel i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-04-24, 16:34
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-05-09, 11:52
  3. Ny Passat GTE
    Av PrimusX i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2017-12-11, 03:26
  4. Passat GTE beställd
    Av PrimusX i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-10-01, 19:36
  5. Passat GTE generation 8
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2017-08-14, 10:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin