Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2016
    Namn
    batter
    Ort
    Lund
    Inlägg
    8

    Koppling Golf IV GTI -02

    Ganska säker på att kopplingen börjat slira i min Golf IV GTI med steg 1 och behöver hjälp med att hitta nytt som passar. Som jag förstår det så är det bästa alternativet ett G60 enkelt svänghjul samt VR6 tryckplatta för att klara vridet på 300 Nm men har ingen aning om vart man finner detta till ett rimligt pris och ifall det är värt uppgraderingen när bilen klarat sig över 25 k mil hittills på original (tror en stor del av milen är med steg 1).

    Jag är inne lite på en rep sats från LUK (med ett nytt dubbelt svänghjul om det är slitet) och undrar om det är någon som har erfarenhet av att köra med ett sådant med trim? Från vad jag har fått fram sägs det lite olika där det ska klara allt från 260 Nm till 320 Nm till att Luk inte ger ut några specifikationer och att det enbart klarar av stock.


    Uppskattar all hjälp och alla råd, känns som en djungel och vill gärna komma undan till en rimlig peng

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Filip
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    371
    Jag har goda erfarenheter av Black Diamond kopplingar, de har förstärkta varianter som är hållbara.
    Kolla här: https://www.dcperformance.co.uk/upra.../golf-mk4.html

Liknande ämnen

  1. Koppling Golf IV GTI
    Av erraw90 i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-07-25, 10:14
  2. Fläktmotstånd Golf IV -02
    Av antepante i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-20, 18:52
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-05, 14:54
  4. Golf IV -02 wire eller e-gas?
    Av nypa i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 00:41
  5. Bränslepump Golf IV GTI 02
    Av Golf_Gtr i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-16, 20:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin