Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2020
    Namn
    Alex berg
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1

    Centrallås problem Golf GTI

    Hejsan
    Jag köpte en begagnad golf 5 GTI, ett av felen som jag kände till är att fönsterhissen på ena bak-passagerarsidan fungerar ej, dock så fick jag en ny motorhiss till den, han påstod att han inte orkade fixa den.
    Efter någon dag märkte jag av ren slump att samma dörr som fönsterhissen inte fungerar på, låser sig inte. Alla andra dörrar låser sig men inte just den. Testade att låsa inneifrån men nej.
    Hänger dessa 2 felen ihop? Har det med att föredetta ägaren kanske försökte att byta fönsterhissmotorn själv utan att lyckas och råkade förstöra något där inne som har med centrallåset att göra?
    Vad kostar det att åtgärda felet tror ni?
    Mes vänliga hälsningar

  2. #2

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Centrallås problem Golf GTI

    Börja med att kolla så att kablarna mellan kaross och dörr inte gått av. Inte helt ovanligt att de gör det med tiden.
    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk
    Senast redigerad av Pelk den 2020-04-18 klockan 12:34.

  3. #3
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 189
    Jag kan tänka mig att det sitter en liten datornod i dörren som håller rätt på alla saker i dörren och sedan pratar med bilens centrala system. Om något å händer med den noden eller CAN-kommunikationen till den, så blir det flera saker i dörren som felar. Å andra sidan kan det också vara något enkelt. Jag fick problem med låsningen på min högra bakdörr, också Golf 5, och det visade sig vara en kabel i dörren som var av. En bra mekaniker hittade felet utan att byta sjuttielva moduler i bilen innan han kom fram till det.

  4. #4

    Reg.datum
    nov 2017
    Namn
    Tobbe
    Ort
    Motala
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av vfr Visa inlägg
    Jag kan tänka mig att det sitter en liten datornod i dörren som håller rätt på alla saker i dörren och sedan pratar med bilens centrala system. Om något å händer med den noden eller CAN-kommunikationen till den, så blir det flera saker i dörren som felar. Å andra sidan kan det också vara något enkelt. Jag fick problem med låsningen på min högra bakdörr, också Golf 5, och det visade sig vara en kabel i dörren som var av. En bra mekaniker hittade felet utan att byta sjuttielva moduler i bilen innan han kom fram till det.
    Har också problem med höger bakdörr på min 5a
    Låser inte upp på flera v sen kan den funka helt plötsligt.
    Ska slita isär den o kolla i sommar.

Liknande ämnen

  1. Centrallås problem förardörr Caddy -06
    Av beetledanne i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-01-26, 10:38
  2. Centrallås problem Golf GTI-06
    Av Synapze i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-02-15, 20:17
  3. Centrallås problem Polo Gti -00
    Av Cullberg i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-03-29, 16:40
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-09, 21:00
  5. Centrallås problem på Polo
    Av robert_gbg i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 22:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin