Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2020
    Namn
    Jesper karlsson
    Ort
    Grängesberg
    Inlägg
    2

    Pysande ljud nära handfacket på en Golf 4 GTI 1,8T 99, Vad är det för ljud??

    Hej jag har märkt på sistone att det har kommit en pysande ljud nånstans i min Golf 4 GTI, särskilt nära handfacket.
    Jag har ingen aning vad det är för ljud.
    Tänkte kolla om någon som är mera kunning kanske vet vad det är för pysande ljud?
    Har bifogat en länk till videon där man hör ljudet, skippa fram 14 sek där man hör det som mest

    https://www.youtube.com/watch?v=9tgUwAIqYiI

  2. #2

    Reg.datum
    feb 2020
    Namn
    Roland Toresson
    Ort
    Skara
    Inlägg
    8
    Hörde inte så mycket av pys ljudet, men sitter inte luftkonditioneringen bakom panelen. Det lilla jag hörde lät som sus-pys ljuder från expansionsventilen till ACn. Det är lätt att kolla, sätt Ac på 18grader och då skall det låta ganska mycket, och stänger du av Ac så skall det försvinna efter någon minut. En sak värt att tänka på att det kan börja låta mera om du har en liten läcka så att det börjar bli lite gas i systemet, blir det helt tomt så stoppar det på lågtrycksgivare. När det strulade med läckage i min Passat i fjol så lät det som en ond ande bodde under instrumentpanelen. Han är tillbaka nu så det blir nog till att byta AC-pumpen skulle jag gissa.

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2018-08-07, 21:50
  2. Skumt pysande ljud
    Av Tomp4 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-09-05, 17:07
  3. Golf IV, skillnad på ljud och ljud.
    Av Falcor i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-10-01, 18:02
  4. Vad är detta för ljud? (från säkringar Mk2)
    Av Golfbjörnen i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 22:00
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 19:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin