Resultat 1 till 19 av 19
  1. #1
    AcKyL
    Gäst

    Elektriska Spridare till Golf GTi MK1

    Jag har gått i tankarna att göra om mitt bränslesystem något. Jag vill byta från det jag har idag, orginal, till elektriska spridare med fuelrail. Så jag kan ta bort orginal luftburken.

    Exakt hur ska jag bära mig åt för att göra detta?
    G60 spridare med fuelrail är ju ett alternativ vad jag förstått. Men hur kopplar jag in denna för att den ska fungera som den ska? Behöver jag någon annan typ av luftmängdmädare?

    Obs, jag gör inte det här för att trimma bilen något utan Bara För Att. Har idag ganska dålig spridarbild och ska ändå byta spridare...

    Tacksam för alla svar!

    Mvh. Björn

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ted Duell
    Ort
    GBG (Bohus-Björkö)
    Inlägg
    627
    Du behöver i så fall ett komplett bränslesystem med kabelhärva, styrdon och alla givare.
    Bäst vore väl nästan att ta ifrån en mkIII 2.0, ganska lik motor som den du har.

    Fast jag hade utan att tveka köpt fyra nya spridare och behållit luftburken.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Lindholm
    Ort
    södertälje
    Inlägg
    387

    spridare...

    Citat Ursprungligen postat av ypzilon Visa inlägg
    Du behöver i så fall ett komplett bränslesystem med kabelhärva, styrdon och alla givare.
    Bäst vore väl nästan att ta ifrån en mkIII 2.0, ganska lik motor som den du har.

    Fast jag hade utan att tveka köpt fyra nya spridare och behållit luftburken.
    det tråkiga är att nya spridare kostar ca 1000 kr st!

    leta begagnade i gott skick...

  4. #4
    Modig
    Gäst
    Nej dem kostar inte 1000kr st!


    köp dem på autodelar i göteborg! där kostar dem 360kr st!

    dessutom orginal del

  5. #5
    Quattro_mannen
    Gäst
    Vilken reservdelsaffär som helst borde kunna fixa fram dom,går att beställa på
    Bosch nummer 0 437 502 015.

    Mvh Nicklas

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Citat Ursprungligen postat av Quattro_mannen Visa inlägg
    Vilken reservdelsaffär som helst borde kunna fixa fram dom,går att beställa på
    Bosch nummer 0 437 502 015.

    Mvh Nicklas

    Är detta bara själva spridaren som sitter i toppen eller pratar vi med stål omspunnen slang oxå?

  7. #7
    Modig
    Gäst
    endast själva spridaren

  8. #8
    Quattro_mannen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Är detta bara själva spridaren som sitter i toppen eller pratar vi med stål omspunnen slang oxå?

    Jepp,endast spridaren

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ted Duell
    Ort
    GBG (Bohus-Björkö)
    Inlägg
    627
    Enl. meca så sitter 0 437 502 015 inte i GTi, till GTi:n ska det vara 0 437 502 023 och dessa finns tyvärr inte hos Autodelar. Kanske funkar 015 ändå, de sitter ju ändå i 2,2T med 50hk per cylinder...

  10. #10
    Jonas
    Gäst
    "Obs, jag gör inte det här för att trimma bilen något utan Bara För Att. Har idag ganska dålig spridarbild och ska ändå byta spridare..."




    Gänga av spridarna och lägg dom i en glasburk med diesel ett dygn sen blåser du igenom dom med tryckluft.
    Börja med motsatt riktning,Gjorde det själv fick därmed en bättre "spridarbild"

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    "Obs, jag gör inte det här för att trimma bilen något utan Bara För Att. Har idag ganska dålig spridarbild och ska ändå byta spridare..."

    Gänga av spridarna och lägg dom i en glasburk med diesel ett dygn sen blåser du igenom dom med tryckluft.
    Börja med motsatt riktning,Gjorde det själv fick därmed en bättre "spridarbild"
    Ett annat alternativ är juh att tvätta dom i en såkallad ULTRALJUDS TVÄTT!
    Då blir spridarna som nya och kommer flöda lika mkt...

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan Lindholm
    Ort
    södertälje
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av Modig Visa inlägg
    Nej dem kostar inte 1000kr st!


    köp dem på autodelar i göteborg! där kostar dem 360kr st!

    dessutom orginal del
    modig: 1000 kr st på DIN BIL för att vara tydlig.

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christian Carlsson
    Medlemsnr
    5389
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    875
    E du händig??
    Skaffa ett insug "köp eller bygg"
    Köp ett programerbart sprut å mappa å lek själv....
    Såå kul å du lär dig en hel del.
    Se till att styra tändning oxå så har du genast skaffat en starkare bil "om du inte gör helt fel "

    Kostar ju en slant, men insprutet e ju Universal så d e ju bara tt plocka av å ha på nästa bil.....


    Citat Ursprungligen postat av AcKyL Visa inlägg
    Jag har gått i tankarna att göra om mitt bränslesystem något. Jag vill byta från det jag har idag, orginal, till elektriska spridare med fuelrail. Så jag kan ta bort orginal luftburken.

    Exakt hur ska jag bära mig åt för att göra detta?
    G60 spridare med fuelrail är ju ett alternativ vad jag förstått. Men hur kopplar jag in denna för att den ska fungera som den ska? Behöver jag någon annan typ av luftmängdmädare?

    Obs, jag gör inte det här för att trimma bilen något utan Bara För Att. Har idag ganska dålig spridarbild och ska ändå byta spridare...

    Tacksam för alla svar!

    Mvh. Björn

  14. #14
    Modig
    Gäst
    att rengöra spridarna genom att köra med tryckluft är en dålig ide! pga att fjädern i spridaren går troligen av!

    vet detta pga erfarenhet (gjort det själv)

  15. #15

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Ola Sandqvist
    Ort
    Bollnäs
    Inlägg
    98
    Hej Modig.

    Hur beter sig spridaren när fjädern är av?

    Mulle meck

  16. #16
    Modig
    Gäst
    Dålig spridarbild om det kommer ngt över huvudtaget!

    på vissa av mina kom det ganska OK och andra nästan ingenting.
    de brukar även läcka och fungera ojämnt.

  17. #17
    AcKyL
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av golf666 Visa inlägg
    Ett annat alternativ är juh att tvätta dom i en såkallad ULTRALJUDS TVÄTT!
    Då blir spridarna som nya och kommer flöda lika mkt...
    Hmm... Vad är ultraljuds tvätt?? Ska jag typ stå o skrika i så höga toner att jag inte hör något själv? *dålig humor*

    Ok, det verkar ju minst sagt vara nå j*vulskt dyrt att byta allt till el spridare... men att rengöra mina nuvarande kanske vore en bra start.
    Går det inte lika bra att köra med CRC Rengöringsspray för bromsar? Eller typ Quickleen?? Som sagt, vad är ultraljuds tvätt också?

  18. #18

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Håkan Svensson
    Ort
    Farsta, Stockholm
    Inlägg
    39
    Citat Ursprungligen postat av AcKyL Visa inlägg
    Hmm... Vad är ultraljuds tvätt?? Ska jag typ stå o skrika i så höga toner att jag inte hör något själv? *dålig humor*

    Ok, det verkar ju minst sagt vara nå j*vulskt dyrt att byta allt till el spridare... men att rengöra mina nuvarande kanske vore en bra start.
    Går det inte lika bra att köra med CRC Rengöringsspray för bromsar? Eller typ Quickleen?? Som sagt, vad är ultraljuds tvätt också?
    Här är lite fakta.

    http://www.kjell.com/kjellfakta/ultraljud

    Finns i miniformat till ett humant pris finns på Kjell & Company.

    http://www.kjell.com/content/templat...x?itemno=40490

    /Håkan

  19. #19

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Oskarsson
    Ort
    Sölvesborg
    Inlägg
    395
    borde ju fungera =) eller?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin