Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1

    Reg.datum
    apr 2020
    Namn
    Patrik Forssén
    Ort
    högsjö
    Inlägg
    1

    Alla avgasvärdena är för höga!!

    Hej.
    Jag har en underbar VW CARAVELLE 2,5 bensin års:1999 ( 9 sits )
    nästintill rostfri men med en massa klarlacksläpp.
    perfekt sliten inredning så jag sitter lugnt bakom ratten med gott samvete även om barnen spiller cola eller glass på sätena.

    På sista besiktningen så fick jag 2r på alla avgasvärdena.

    jag lämnade in bilen på verkstad där mekanikerna sa att han inte kunde hitta felet.
    han bytte ut nån vakuum slang som hade torkat och spruckit.

    Det han sa åt mig var att han absolut kunde byta ut katten, lamban osv för att se om felet sitter där. men att han inte tyckte det var värt att lägga ner en massa pengar på bilen ( skit konstigt när bilen är så pass fin som den är )

    Bilen startar fint ( vilket i min värld är konstigt om nu alla värdena är för höga) den går på alla fyra cylindrar. inga missljud från motorn. den rullar jätte fint på vägen. inga ryck eller något sånt.
    drar kanske lite mer bensin än vad den gjorde för ett år sen men är marginellt.
    den har gått 32 tusen mil.

    Så jag har en bil som går fint i motorn men har alla värdena förhöjda. så vad kan felet vara?

    lamban? katten? ( enligt mekanikerna så var det inget läckage från systemet.
    en annan sak att berätta om bilen är att den ibland får fnatt och all el i bilen försvinner. detta fixas med att slå till lite lätt där säkringarna sitter så hoppar allt igång igen ( alla säkringar är hela , reläna vet jag inte så mycket om dock )

    kan elfel få bilen att visa för höga värden och varför i såna fall??

    //Pata
    Senast redigerad av vfr den 2020-04-02 klockan 09:52. Anledning: Borttagning av annorlunda font

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 337
    Hur löd avgasvärderna ?

Liknande ämnen

  1. vart är alla corrado typ inga tillsalu
    Av Rs mannen i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2017-06-10, 18:50
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-18, 18:17
  3. Stolarna är för höga! (golf mk2)
    Av Mike i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 18:51
  4. Alla VW-förare är inte de smartaste...
    Av jonas_lindquist i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 22:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin