Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150

    Uppgradering av Discover Pro till senaste version?

    Har en Passat GTS -18 med största Discover Pro navi, den största skärmen med bara touch. Verkar som om den jag har alltså är version MIB3.

    På senaste 2020 Passat så ser det annorlunda ut i menyer etc på naviskärmen mot hur det ser ut på min 2018. Så frågan är om det går att uppdatera programvaran i min så den får samma som i 2020 som visas i filmen i länken?

    https://youtu.be/a50_P0zZYMU

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Lind
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    214
    Jag kan tyvärr inte svara på din fråga.

    Men ett företag som du borde känna till och som kanske kan hjälpa dig med in fråga är https://www.oem-eftermontering.se/index.html .

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    MIB 2,5 - inte MIB 3.

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Tittade på videon. Det är så nästan osannolikt förvånade att VW inte ens 2020 kan leverera ett infotainmentsystem utan lagg.
    Det är ju samma upplevelse på en RNS 510 från 2008.

  5. #5

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    MIB 2,5 - inte MIB 3.
    Ok, så det är 2,5 i min bil alltså? Då är det kört med uppgradering via programvara antar jag....?

    Kanske du har koll på en annan sak med då...?
    Har nog dryftat detta förut i nån tråd, men tar det igen.

    Har iPhone XS och senaste iOS, visserligen beta. När jag ansluter till bilen med blåtand så hoppar alltid ringvolymen upp på max, så man skiter på sig när det ringer i bilen idiothögt. Har försökt att se om det går att välja vilken ringvolym man vill ha, men hittar inget i inställningarna i bilen. Ja om det inte ska väljas med volymknapparna i bilen just medan det ringer...?
    Finns heller ingen särskild inställning i iPhone, man kan bara dra ner ringvolymen med knapparna eller i inställningarna. Men det hoppar direkt upp till högsta igen när man släcker skärmen på luren så den går i sleep mode. Detta gör ju att man drar sig för att ens ha luren kopplad till bilen via BT, och böka med kabel för att få CarPlay känns inte lika smidigt, och jag är inte ens säker på hur ringsignalen beter sig då.

    Har rapporterat detta till Apple, för det borde väl vara en bug. Men om det ligger på VAG eller Apple, eller delat, vete fan...

Liknande ämnen

  1. Nya kartor för Discover media/pro ute.
    Av MacAllan i forum VW-forum
    Svar: 78
    Senaste inlägg: 2021-08-24, 11:08
  2. Inkodning Discover Media Pro?
    Av illis78 i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-03-26, 01:06
  3. Discover Pro infotainment uppdateringar... ?
    Av 2stroke i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2017-07-28, 20:33
  4. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2017-04-01, 20:17
  5. Discover Pro ljud problem (nya Tiguan)
    Av mofo i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-03-31, 21:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin