Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin Nyqvist
    Ort
    Forshaga
    Inlägg
    54

    Begagnatpriser i Coronatider

    Hur tror ni priserna på begagnade bilar kommer förändras närmaste månaden? Är själv på jakt efter en Passat runt årsmodell 2017 och som gått mindre än 10k mil. Har inte märkt av någon avmattning.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Matsola Ark Andersson
    Medlemsnr
    395
    Ort
    Orsa
    Inlägg
    719
    intressant tanke.
    Sitter och funderar på samma sak efter de lätt skenande begagnat priser vi har haft. Ska byta Bort Audin till en 2016-2017 runt 6000 mil.
    Det lär nog märkas om några veckor/månader i sådana fall.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin Nyqvist
    Ort
    Forshaga
    Inlägg
    54
    Nej precis, förändringen kanske föst slår igenom inom någon månad/er. Begagnatpriserna har ju sista halvåret gått upp istället för att sjunka, mycket tack vare den fantastiska skatt som drabbat nya bilar efter årsskiftet.

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Ja det stannar eller går upp. Men nybilspriser med Bolusmallus och Corona gissar jag kommer sjunka rejält?

    Hur mkt tapp i nybilsförsäljning nu?? 50, 60 70% ner? ..Helt galet verkar det vara nu..

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Med tanke på att det nu säljs ännu färre utav de bilar som har stark efterfrågan på begagnatmarknaden så är min bedömning att begagnatpriserna kommer att hålla sig stabila eller kanske t.o.m. öka för attraktiva modeller (kombi, stark diesel, fyrhjulsdrift, automatisk växellåda ex.)

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 888
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Med tanke på att det nu säljs ännu färre utav de bilar som har stark efterfrågan på begagnatmarknaden så är min bedömning att begagnatpriserna kommer att hålla sig stabila eller kanske t.o.m. öka för attraktiva modeller (kombi, stark diesel, fyrhjulsdrift, automatisk växellåda ex.)
    JA precis. En mk7.5 R för 300 ich är ju årets fynd nu!. Känns ju galet att ge ca 500k för en Mk8 R som även har säkert 15 000 i skatt nu..

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Matsola Ark Andersson
    Medlemsnr
    395
    Ort
    Orsa
    Inlägg
    719
    En reflektion så här 9 månader senare.
    Tittar fortfarande efter en ny Audi. Så min reflektion kommer från Audi A4 2016-2018, kan säkert skilja mot andra modeller.

    När corona slog till i Mars så droppade priserna under våren sakta men säkert, bilarna låg länge ute till försäljning. Ingen våga köpa och ingen vågade åka och hämta. ingen Export.
    Sen kom sommaren, och priserna steg med med 10-15 tusen och såldes fortare än en avlöning.. nu var det hemester som gällde. Jag hann helt enkelt inte med när något roligt kom upp på Blocket mm.
    Och priserna har sedan dess legat still till nu i november, nu börjar det dala neråt igen, december ser ut som att det är lite rea igen.
    svårare att exportera bilar igen nu när Europa stänger.
    Någon som håller med eller har andra tankar?

    Sen är man lite petig och letar efter den perfekta bilen, och då tar det tid tydligen att hitta den..

  8. #8

    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Magnus kalin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    391
    Efter att ha assisterat en kompis att hitta å köpa en RS3 -18 så kan jag säga att dom välutrustade fina exemplaren säljs på ca 1-3 dagar

    Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Matsola Ark Andersson
    Medlemsnr
    395
    Ort
    Orsa
    Inlägg
    719
    Citat Ursprungligen postat av Mange.k Visa inlägg
    så kan jag säga att dom välutrustade fina exemplaren säljs på ca 1-3 dagar
    Jo tack, det har jag märkt..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin