Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    mar 2020
    Namn
    sonny murberg
    Ort
    BORÅS
    Inlägg
    31

    Volkswagen Polo TSI 90 2017

    Hej jag undrar hur ac:n är i dessa nya polo bilarna
    Till skillnad mot ecc klimatanläggning

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Philip
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    229
    Dessa är standardutrustade med en vanlig AC som man kontrollerar manuellt. Det fanns även ECC som extrautrustning, huvudsakliga skillnaden är den automatiska temperaturkontrollen. Varken AC eller ECC har lyx som olika temperatur höger/vänster eller dylikt.

    Sammantaget är det en AC som fungerar, men det är en "småbils-ac". Vänta dig inte någon arktisk kyla när du kör iväg med en bil som stått i solen en varm sommardag

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    752
    Största skillnaden är troligen att du har tre rattar att ställa in hur du vill luften om det är AC på bilen, och att du får justera lite emellanåt. Inga monumentala skillnader med andra ord!
    Att det skulle finnas "småbils-ac" har jag aldrig hört talas om! Givetvis är systemen dimensionerade efter kupéutrymmets storlek.
    På dom tre bilar vi har i familjen: Mini Coopers (ecc), Golf TSI (ac), Mercedes CLK (ecc) så är kylkapaciteten i stort sett lika bra. Möjligen då att värmen kommer fortare i Mersan! Men så har det ju alltid varit med Mercedes!

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Philip
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    229
    Citat Ursprungligen postat av pudas Visa inlägg
    Att det skulle finnas "småbils-ac" har jag aldrig hört talas om! Givetvis är systemen dimensionerade efter kupéutrymmets storlek.
    Oj! Här har vi olika erfarenheter. Jag har kört Polo i ganska många år och AC:n kan definitivt inte beskrivas som kraftfull. Riktigt varma dagar upplever jag att det mest blir "svalare" med AC, snarare än "svalt"

    Det är stor skillnad mot t.ex. V70 eller inte minst E-klass. I dessa större bilar brukar det vara riktigt bra ös i AC:n.

Liknande ämnen

  1. Sportavgassystem 2017 Golf 1.4 TSi?
    Av Bugariju i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-03-18, 16:42
  2. Nya Volkswagen Tiguan R-Line 2017
    Av UltrAslan i forum VW-forum
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2016-06-25, 09:32
  3. Polo TSI 90 Fabriksuppdatering ??
    Av Popeye i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-01-27, 08:25
  4. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-08-03, 02:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin