Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150

    Symboler på navigationskartan

    Har en Passat -18 med Discover Pro gen2.

    Det är en massa små symboler på kartan, och de flesta förstår man ju direkt vad det ska betyda. Men, en symbol har jag funderingar på vad sjutton den ska betyda.

    Det är en blå fyrkantig liten symbol, med tre ”halvmånar” som delvis täcker en bil. ”Halvmånarna” ser ut precis som iPhones symbol för WiFi, men liggande på vänster i symbolen, och täcker en bil sedd framifrån till hälften.
    Man kan tycka att det borde symbolisera nån signal eller nåt, eller en fartkamera etc, men där symbolerna är på kartan så finns inget alls som verkar ha nåt med detta att göra. Symbolerna sitter på vägarna i kartan.

    Ska försöka knäppa en bild på symbolen i morgon och lägga in. Trycker man på symbolen så får man ingen info annat än själva positionen.

    Kan inte hitta nån info om det i manualen, eller på nätet. Så är det nån här som har koll på saken?
    Finns det nån lista på alla symboler nånstans?
    Senast redigerad av Dr Tinnitus den 2020-03-20 klockan 23:50.

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Låter ju som en PoI symbol, men exakt vilken vet jag inte.
    Borde ju gå att hitta i PoI listan som finns i inställningarna.

  3. #3

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av MacAllan Visa inlägg
    Låter ju som en PoI symbol, men exakt vilken vet jag inte.
    Borde ju gå att hitta i PoI listan som finns i inställningarna.
    Bra där, hade glömt den listan. Kollade och fann att den symbolen betyder Laserkontrollplats.
    Tack o bock

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin