Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Fel: Car-Net

  1. #1

    Reg.datum
    dec 2019
    Namn
    Håkan Kristiansson
    Ort
    Lidingö
    Inlägg
    61

    Fel: Car-Net

    Funderar på varför jag får detta fel när jag klickar car-net. Är det ngt jag behöver sätta upp? We Connect appen funkar utmärkt men Car-net kanske har en annan funktion? Lite rörigt det här med nya namn/funktioner som nybliven VW-ägare..Namn:  carnet.jpg
Visningar: 1531
Storlek:  18.4 KB

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Car Net behöver ett abonnemang och en registrering med de uppgifterna i bilen. Gamla ägaren har högst troligt avregistrerat sig och bilen.

  3. #3

    Reg.datum
    dec 2019
    Namn
    Håkan Kristiansson
    Ort
    Lidingö
    Inlägg
    61
    Ok. Bilen är helt ny så jag behöver registrera något? I stora drag hur registrerar jag?

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2017
    Namn
    Berndt Nilson
    Ort
    Täby
    Inlägg
    6
    https://www.volkswagen.se/sv/innovat...r/car-net.html

    Prova denna länk till CarNet.


    Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk

  5. #5

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Även om VW handlare är riktigt dåliga på det mesta har de i alla fall tagit sig tid att man åker ur hallen med nybil och car net igång.
    Var har du köpt bilen?

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Även om VW handlare är riktigt dåliga på det mesta
    Grovt generaliserande och felaktig kommentar helt utan belägg eller relevans. Du har rimligen inte erfarenhet av alla VW-handlare i exempelvis Sverige. Föreslår att din kommentar tas bort i sin helhet alternativt redigeras så att den avhandlar ämnet och inget annat.

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Grovt generaliserande och felaktig kommentar helt utan belägg eller relevans. Du har rimligen inte erfarenhet av alla VW-handlare i exempelvis Sverige. Föreslår att din kommentar tas bort i sin helhet alternativt redigeras så att den avhandlar ämnet och inget annat.
    Nu skriver ju inte AndySwede att det gäller "alla" VW-handlare. Men överlag är bilförsäljare och kundmottagare väldigt okunniga om just det de säljer, bilar, tillbehör, reservdelar och service. Själv tycker jag att många bilsäljare skulle kunna sälja precis vad som helt och inte just bilar, de verkar inte ha något större intresse av bilar, tyvärr.
    Hoppas och tror att det finns riktigt bra och kunniga bilsäljare också

  8. #8

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Grovt generaliserande och felaktig kommentar helt utan belägg eller relevans. Du har rimligen inte erfarenhet av alla VW-handlare i exempelvis Sverige. Föreslår att din kommentar tas bort i sin helhet alternativt redigeras så att den avhandlar ämnet och inget annat.
    Jasså? 100% relevans, 100% erfarenhet, 100% utfall på innehållet i den kommentaren på 100% av de handlare jag haft kontakt med, försökt göra affärer med eller gjort affärer med.

    Edit: Jag lägger till de Skodahandlare jag haft att göra med också.

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Mycket onödig och grovt generaliserande kommentar.

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    petrus johansson
    Ort
    ställdalen
    Inlägg
    55
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Även om VW handlare är riktigt dåliga på det mesta har de i alla fall tagit sig tid att man åker ur hallen med nybil och car net igång.
    Var har du köpt bilen?
    Hämtade en ny Tiguan i fredags och fick inte åka förräns det var klart med Carnet har för mig att min säljare sa att dom fick inte släppa iväg kunderna utan ha gjort allt klart. Lite krångligt var det med en del äldre kunder som knappt hade mobil... bara som info

  11. #11
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Mattiass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias Henriksson
    Medlemsnr
    4270
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    720
    Vänligen håll oss till ämnet

    Självklart har vi alla olika åsikter om hur en VAG Återförsäljare presterar, men detta får ni isåfall avhandla i en annan tråd.
    Jag låter samtliga kommentarer ligga kvar då jag inte ser några direkta personliga påhopp, upplever någon nått annat kan ni skicka mig ett PM.

    Trevlig kväll!
    Mattias Henriksson
    Passat Alltrack -20, Golf R -14 ,T4 Karmann Colorado -98

  12. #12

    Reg.datum
    dec 2019
    Namn
    Håkan Kristiansson
    Ort
    Lidingö
    Inlägg
    61
    Tog mig lite tid att titta till detta igen. Som nämts så funkade ju We Connect appen både i mobilen och inloggning till websidan. Det visar sig att Car Net i bilen kräver uppkoppling via wifi-delning i mobilen till yttervärlden. Finner detta aningen underligt då uppkoppling via mobilen eller dator och We Connect funkar utan en sådan. Upptäckte detta när jag körde konfigurationsassistenten i bilen vilket jag inte kan göra i garaget då jag inte har 3G/4G täckning där.

Liknande ämnen

  1. Car-Net Passat 2019
    Av Pear4Life i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2019-03-17, 18:31
  2. e-Golf och Car-Net
    Av matti i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2019-02-06, 16:48
  3. Car-net Körjournal
    Av Danne213 i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-01-15, 10:04
  4. Car.NEt - Mörker
    Av PrimusX i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2018-07-31, 11:07
  5. Car-Net fungerar inte..?
    Av PrimusX i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-12-15, 18:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin