Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1

    Reg.datum
    mar 2020
    Namn
    Samir L
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4

    Spolarmunstycke strålkastarlock

    Jag har en vw passat årsmodell 2018.

    Höger sida fram har locket till Spolarmunstycke strålkastar ramlat av. Jag har hittat delen på internet och undrar om jag själv kan göra detta. Jag är händig men inte alls kunnig om bilar.

    Som det ser ut som är allt intakt och det är bara locket som saknas.
    Min fråga är, kan man sätta på enbart locket eller behöver man byta ut hela munstycket? Om det går, går det att dra upp munstycket och trycka dit locket utan att skada något?

    Här är delen på laga.se och tänkte då köpa den och använda enbart locket: https://www.laga.se/visa-produkt?Part=FM-55042839


    Tack för den som kan svara på min fråga och det här forumet.

  2. #2

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Spolarmunstycke strålkastarlock

    Har inte kollat specifikt på Passat B8, men på äldre bilar inom VAG, så är det bara att haka på plats. Tar runt minuten om man jobbar lugnt och sansat.

    Antar att det är samma på denna. Det ser ut så på din länk. Och då är det bara att dra ut själva spolararmen/munstycket och montera.
    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk

  3. #3

    Reg.datum
    mar 2020
    Namn
    Samir L
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Har inte kollat specifikt på Passat B8, men på äldre bilar inom VAG, så är det bara att haka på plats. Tar runt minuten om man jobbar lugnt och sansat.

    Antar att det är samma på denna. Det ser ut så på din länk. Och då är det bara att dra ut själva spolararmen/munstycket och montera.
    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk
    Tack för svar.
    Jag beställer delen och testar. Återkommer med för och efterbild för den förbipasserande i framtiden så hjälper vi alla till.

  4. #4

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Larpass Visa inlägg
    Tack för svar.
    Jag beställer delen och testar. Återkommer med för och efterbild för den förbipasserande i framtiden så hjälper vi alla till.
    Kanske du ska lackera den innan du monterar?

  5. #5

    Reg.datum
    mar 2020
    Namn
    Samir L
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Kanske du ska lackera den innan du monterar?
    Nja, jag har en vit bil. Delen jag köpte är från en vit passat. Så tror inte jag behöver lackera om den. Men det märker jag, enkelt att lackera om en sån liten del i så fall. Tack

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2015
    Namn
    Henrik R
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    90
    För info så hade jag problem med min 2018 Passat. Där gick inte spolarmunstyckena upp... det visade sig att de gjort fel från fabrik. Man måste tydligen slipa till dem lite för att de ska gå fritt i hålet. Annars fastnar de när de får färg på sig...

  7. #7

    Reg.datum
    mar 2020
    Namn
    Samir L
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av Liverpoolarn Visa inlägg
    För info så hade jag problem med min 2018 Passat. Där gick inte spolarmunstyckena upp... det visade sig att de gjort fel från fabrik. Man måste tydligen slipa till dem lite för att de ska gå fritt i hålet. Annars fastnar de när de får färg på sig...
    Tråkigt men bra att det gick att lösa. I detta fall är det inget som är trasigt. Allt fungerar.

    Jag har iaf fått hem locket och har monterat den på bilen. Blev som nytt och all test godkänt. Nedan ser ni bild före och efter.

    Före: https://imgur.com/a/xtrO7Jl
    Efter: https://imgur.com/a/gFuWwGr

    Som slutsats för den förbipasserande så går det att montera enbart lock utan problem, man lirkar upp spolen med lillfingrarna och sen håller den upp med ena handen samtidigt som man monterar locket på, tar några sekunder att göra. Detta förutsatt att allt är intakt.

    Tack alla som läst och svarat på mina frågor!

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2019-01-09, 09:05
  2. Spolarmunstycke "spray" Audi A4 -08
    Av Cullberg i forum Old - VAG-Forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-04-20, 14:37
  3. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-09-11, 17:33
  4. Spolarmunstycke bak på Golf IV
    Av Jimpa82 i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-02-07, 09:06
  5. Spolarmunstycke mk1
    Av Manny i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 14:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin