Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    mar 2020
    Namn
    Nicole Pedersen
    Ort
    Sövde
    Inlägg
    2

    Problem med passat 2003

    Hej, ny här i gruppen. Köpte en passat 1,8 T 2003 förra veckan och har nu upptäckt en del problem som bör lösas fort.
    1. Hela passagerarsidan är dyngsur från handsfacket till baksätet.
    2. Kupefläkten funkar inte som den ska. Det spelar ingen roll om den står på auto, olika hastigheter eller grader. Den går upp och ner i varv, ena sekunden kommer där fullt blås för att sedan försvinna igen. Luften är ljummen.
    3. Motorn går inte upp i temperatur. Stannar på 60 grader. Spelar ingen roll om bilen rullar eller står på tomgång med kupefläkten avstängd.
    4. Centrallåset fram på passargerar sidan funkar bara ibland.

    Den verkar inte dra någon kylarvätska, har även smakat på vattnet inne i bilen men smakar inget speciellt.
    Övre kylarslangen är varm, ej kokhet. Undre är kall.
    Jag har kollat luftfilter och kupé filter och dem ser bra ut. Jag har kollat så att inte dräneringen under batteriet är igensatt.

    Vad missar jag?? Antar/misstänker att problemen med fläkten och clåset hänger ihop med att golvet är fullt med vatten? Sitter väl nån box där har jag för mig.

    Om jag inte lyckas få några tips här i veckan så blir det till att riva ut hela inredningen och tömma ut vattnet och sen försöka hitta läckan.

    Mvh Nicole

  2. #2
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Något av problemen kan vara kopplat till en icke fungerande termostat.

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2015
    Namn
    Henrik R
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    90
    Om inte minnet sviker...

    1. Kan vara otät dörrlist (har för mig detta var ett generalfel), oftast läst att det varit i bakdörren problemet uppstår.
    Kan vara värt att kolla så att inte dräneringshålen under framrutan är igensatta också.

    2. ingen aning

    3. Kan vara termostat eller tempgivare som gett upp. Kommer inte ihåg exakt vilken men jag hade problem med flera tempgivare och termostater i motorrummet på vår 03a och de gav bland annat trögstartad bil och felaktiga utslag på tempmätaren.

    4. Kan vara låskistan som håller på att ge upp. Men det här kan ju vara massa saker som felar "på vägen dit" också. Kabelhärvan mellan dörr och kaross har en dålig kunstruktion (för korta kablar som sträcks/bryts).

    Hoppas du fått några uppslag att leta fel på iaf.

  4. #4

    Reg.datum
    mar 2020
    Namn
    Nicole Pedersen
    Ort
    Sövde
    Inlägg
    2
    Ja jag tänkte att jag skulle prova byta både termostaten och tempgivaren för att se om det löser problem 2 & 3.

    Har kollat dem flesta dräneringar och även alla lister runt fönster. Tror inte det kommer bakifrån eftersom det är blött hela vägen in bakom handsfacket, så måste komma framifrån. Får slita väck facket och mattan den biten för o se om ja hittar läckan. Tack för tipsen. återkommer om/när jag hittar problemen

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2015
    Namn
    Henrik R
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    90
    Glovebox removal.pdf

    Får se om det här funkar... jag hade en instruktion som nån annan hade laddat upp på hur man tar bort handskfacket... en liten låsmekanism längst ner som jag också gick bet på när jag skulle försöka ha bort eländet. ;-)

Liknande ämnen

  1. Passat 2003 läcker in vatten
    Av Davidsson i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2019-10-19, 13:06
  2. Baklucka passat 2003, Elfel
    Av Alex_x i forum Old - VAG-Forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2019-07-14, 23:11
  3. Passat 1.8t 2003 Nyckelproblem.
    Av Falcor i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 13:41
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 21:33
  5. Torkarmotor bakruta Passat 2003
    Av Johan99 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 10:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin