Jag har problem med min EGR, får felkod P0407, motorlampan lyser och glödningslampan blinkar. Så jag rengjorde den gamla ventilen, det gav inget. Köpte en ny ventil, gav inget heller...
Kan det vara kabelbrott? Någon som har någorlunda koll på kabelväg eller vart på ECU kablarna kommer från?
Visst borde glödningslampan blinka också om EGR jävlas? Grejen är den att då det typ snöat mycket och sedan blir mildare ute så slutar glögglampan blinka, sen kan den börja igen. sen sluta, fram och åter... Och får gång på gång den här notisen på skärmen att man ska på verkstad med bilen. Och sedan går bilen i limpmode..
Jag misstänker även att tidigare ägare trimmat den på något sätt, betydligt mer vrid i min bil jämfört med päronens. Och det är samma bil fast deras är en -12. Kan ev trimning vara något som haft ihjäl EGR?
Men är det så att glödningslampan och EGR hör ihop så misstänker jag starkt kabelbrott eller glapp.. så uppskattar om någon har koll på en sida med elschema eller kan säga ev kabelväg.