Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150

    Audi navigation i Passat....

    Har läst om att Audi har bl a satellitvy på vissa av sina modellers navigation.

    Tanken som dök upp var då om det är möjligt att trixa till det så man får Audis navigation i en Passat? T ex om det går att installera kartprogrammet etc i en Passat och få några fördelar av det som Audi har i sin navigation men inte VW?

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 011
    Borde inte vara så märkvärdigt, antagligen en speciell sw och fw, jag hade Google maps i min Tiguan. Krävs rätt hårdvara i bilen naturligtvis med simkortsplats. Annars finns ju lösningen redan med app connect och maps, välj sedan satellitvy.

    Allt ovanstående utgår naturligtvis om du har Passat B7 med RNS 510......................

  3. #3

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Borde inte vara så märkvärdigt, antagligen en speciell sw och fw, jag hade Google maps i min Tiguan. Krävs rätt hårdvara i bilen naturligtvis med simkortsplats. Annars finns ju lösningen redan med app connect och maps, välj sedan satellitvy.

    Allt ovanstående utgår naturligtvis om du har Passat B7 med RNS 510......................
    Har en 2018 Passat med största Discover Pro, men tyvärr ingen simkortplats.

    Kör ju med iPhone, men har inte riktigt hunnit testa och lära mig App Connect. Har haft fullt upp med att testa allt annat.
    Får väl läsa på lite mer i manualen över systemet, för det är en hel del jag inte riktigt fått full koll på än.

    Man ska t ex kunna ladda ner specialmål etc men det får bara upp medellande att det inte finns nåt att ladda ner. Men kartorna lyckades jag i alla fall få uppdaterade via nätet när jag körde internetdelning från min iPhone till bilen.

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Som Andreas redan påpekat, anslut din iPhone till infotainmentsystemet och använd Apple CarPlay med Google Maps så har du redan möjlighet till satellitvy för navigation.

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Staffan S
    Ort
    Falun
    Inlägg
    100
    Citat Ursprungligen postat av Dr Tinnitus Visa inlägg
    Har en 2018 Passat med största Discover Pro, men tyvärr ingen simkortplats.

    Kör ju med iPhone, men har inte riktigt hunnit testa och lära mig App Connect. Har haft fullt upp med att testa allt annat.
    Får väl läsa på lite mer i manualen över systemet, för det är en hel del jag inte riktigt fått full koll på än.

    Man ska t ex kunna ladda ner specialmål etc men det får bara upp medellande att det inte finns nåt att ladda ner. Men kartorna lyckades jag i alla fall få uppdaterade via nätet när jag körde internetdelning från min iPhone till bilen.
    Min förra bil var en Passat B8 från 2018 med Discover Pro och i den kunde jag få Google Earth-vy, om jag kopplade upp mobilen mot systemet. Det såg snyggt ut, men var inget jag använde. Jag tyckte inte det var så bra att navigera efter. Såg mest rörigt ut på skärmen.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  6. #6

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Som Andreas redan påpekat, anslut din iPhone till infotainmentsystemet och använd Apple CarPlay med Google Maps så har du redan möjlighet till satellitvy för navigation.
    Citat Ursprungligen postat av Stafffan Visa inlägg
    Min förra bil var en Passat B8 från 2018 med Discover Pro och i den kunde jag få Google Earth-vy, om jag kopplade upp mobilen mot systemet. Det såg snyggt ut, men var inget jag använde. Jag tyckte inte det var så bra att navigera efter. Såg mest rörigt ut på skärmen.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Jag vet att man kan trixa till det via CarPlay men hade hellre sett att man kunnat trixa till det direkt i bilens navigation, så man kunnat välja satellitbild eller vanlig efter behov. Då hade man sluppit kablar och det hade funkat mer integrerat med bilen själv, så att säga.
    Att få till CarPlay trådlöst kräver ju en dongel, som förvisso funkar, men stundom känns rätt rapplig i funktioner och stabilitet. Så, det hade varit trevligt att kunna bara starta bilen och det funkar direkt utan att trixa med CarPlay eller annat.
    Det var också anledningen till att jag ville ha största navigationen, Discover Pro, i bilen. Tycker helt enkelt inte navigation via mobilen funkar lika bra på vissa punkter, även om det funkar.

  7. #7

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 011
    Jag hade en 2016 Tiguan MK II med Google maps i discover pro. Dock vill jag minns att jag fick nåt meddelande om att tjänsten skulle uppgöra efter abonnemangstidens utgång, alltså efter 36 månader. Det är väl en rättighetsfråga antar jag och kostar VAG för mycket att erbjuda tjänsten till alla bilmärken i koncernen.

    Det finns hackers i t.ex. Polen, USSR, Tyskland eller Kroatien som med modifierad programvara kan aktivera det. Då får du skicka iväg huvudenheten och betala 5000-7000kr. Då är sladden ett helt ok alternativ. På andrahandsmarknaden är värdet antagligen noll kronor.

  8. #8

    Reg.datum
    dec 2018
    Namn
    -
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Jag hade en 2016 Tiguan MK II med Google maps i discover pro. Dock vill jag minns att jag fick nåt meddelande om att tjänsten skulle uppgöra efter abonnemangstidens utgång, alltså efter 36 månader. Det är väl en rättighetsfråga antar jag och kostar VAG för mycket att erbjuda tjänsten till alla bilmärken i koncernen.

    Det finns hackers i t.ex. Polen, USSR, Tyskland eller Kroatien som med modifierad programvara kan aktivera det. Då får du skicka iväg huvudenheten och betala 5000-7000kr. Då är sladden ett helt ok alternativ. På andrahandsmarknaden är värdet antagligen noll kronor.

    Det förstår jag, och håller med.

  9. #9

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Staffan S
    Ort
    Falun
    Inlägg
    100
    Citat Ursprungligen postat av Stafffan Visa inlägg
    Min förra bil var en Passat B8 från 2018 med Discover Pro och i den kunde jag få Google Earth-vy, om jag kopplade upp mobilen mot systemet. Det såg snyggt ut, men var inget jag använde. Jag tyckte inte det var så bra att navigera efter. Såg mest rörigt ut på skärmen.
    Jag skrev fel. Min B8 var från 2015 och hade en tidigare version av Discover Pro och den saknade Car play. Google-vyn fanns i Discover-apparaten men krävde internetuppkoppling för att kunna visas. Nya Discover Pro har andra funktioner gissar jag.

Liknande ämnen

  1. Active info display - navigation?
    Av Passat2018 i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2019-07-13, 12:17
  2. Navigation
    Av Lips74 i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2017-11-17, 19:09
  3. Navigation Golf V ?
    Av mr_mike i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 17:13
  4. Köpa navigation
    Av Cullberg i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 13:28
  5. MCD Navigation i Golf 4 GTI -98
    Av Sciroccogtx16v i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 12:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin