Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1

    Reg.datum
    feb 2020
    Namn
    Johan Hörnfeldt
    Ort
    Hällekis
    Inlägg
    2

    BSR trim - värt pengarna?

    Hej
    Har en Passat GTS 240hk som jag lurar på om jag skulle försöka få lite mera fart i.
    Kollat på BSR och verkar ha vettiga recensioner på andra bilar. Någon som har erfarenhet av att gjort en liknande operation på sin GTS? Värt pengarna?

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2018
    Namn
    Lasse Skoglund
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    135
    Har ingen GTS men en Passat 2013 R-Line 4motion och jag lämnade min till Dahlbäcks Racing och det blev väldans skillnad tycker jag starkare och snabbare väldigt märkbart på min 170 hk version.

  3. #3

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Det blev en skillnad som motiverar kostnaden tycker jag på min nu sålda Tiguan GTS. Det du kan fundera på är att samtidigt programmera om DSG. Om inte tunern kan erbjuda det ska du titta efter någon annan. Jag tyckte det är lite yxigt i framför allt nedväxlingarna med den nya effekten.

    I GTSen körde jag med BSR för de hade erbjudande vid den tiden. I mina andra 2.0TFSI och 170TDI bilar har jag använt Vtech och det har fungerat alldeles lysande.

  4. #4

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Johan Wallin
    Ort
    Klamar
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av Bombmannen Visa inlägg
    Hej
    Har en Passat GTS 240hk som jag lurar på om jag skulle försöka få lite mera fart i.
    Kollat på BSR och verkar ha vettiga recensioner på andra bilar. Någon som har erfarenhet av att gjort en liknande operation på sin GTS? Värt pengarna?
    Jag har en 190hk passat, körde in steg 1 från när nu när dom hade 20% rabatt.. jag blev lite besviken, märker ingen större skillnad mot innan. Trots nästan 70nm mer å 30hk extra.

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Då är det inte säkert du har fått någon tuning!
    Ta en tur tillbaka och be om att få filen skriven igen..

Liknande ämnen

  1. Värt att chippa Tsi?
    Av Thomas79 i forum VW-forum
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-05-01, 23:42
  2. Svar: 62
    Senaste inlägg: 2011-10-20, 10:56
  3. VW EOS, är det värt?
    Av borabananen i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 14:05
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-01, 08:55
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 22:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin