Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1

    Reg.datum
    feb 2020
    Namn
    Anton bergendahl
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    7

    Passat diesel hackar

    Hej, har ett problem med min passat-12 4 motion.
    det händer alltid när det regnar ute, då helt plötsligt låter det mer några sec den tappar kraft men inte i hastighet och bränsleförbrukningen går även upp 3 dl enligt färddatorn de tillfällena. Spelar ingen roll om jag kör med farthållare eller utan. Är framförallt läskigt när man är på väg att göra en omkörning, någon som har varit med om liknande? Bytte bränslefilter, luftfilter haldexolja i december. Inga felkoder när den var på service eller besiktning.

  2. #2
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 188
    Regenerering av partikelfilter?

    Jag ser ingen direkt koppling till just regnväder, men det kanske är bra förhållanden för det då...

  3. #3

    Reg.datum
    nov 2019
    Namn
    Gert Persson
    Ort
    Bohus-Björkö
    Inlägg
    18

  4. #4

    Reg.datum
    feb 2020
    Namn
    Anton bergendahl
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    7
    Citat Ursprungligen postat av dRg Visa inlägg

    det här började i november. Så innan dess agerade den Utan någon problematik. Så har inte ändrat körstil eller något annat. Bytte ju dock till vinterdäck. Kan det ha något att göra med kullager eller något likande?

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias
    Ort
    Falun
    Inlägg
    2 135
    En abs-sensor som är "skitig" eller påväg att ge upp kan ge ett surrande å pulsade bromsar, utan att abs-lampan tänds, i ett tidigt skede.. när den sen blir sämre så tänds lampan.. är däcken samma dimension runtom? Däcktrycket rätt?

  6. #6

    Reg.datum
    feb 2020
    Namn
    Anton bergendahl
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    7
    Citat Ursprungligen postat av Sn00k Visa inlägg
    En abs-sensor som är "skitig" eller påväg att ge upp kan ge ett surrande å pulsade bromsar, utan att abs-lampan tänds, i ett tidigt skede.. när den sen blir sämre så tänds lampan.. är däcken samma dimension runtom? Däcktrycket rätt?
    god tanke. Däcktrycket är ok. Men kanske borde köra en biltvätt med underredestvätt. Däcken är alla samma dimension som jag körde förra vintern utan detta beteende.

  7. #7

    Reg.datum
    feb 2020
    Namn
    Anton bergendahl
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    7
    Citat Ursprungligen postat av Bergstern Visa inlägg
    god tanke. Däcktrycket är ok. Men kanske borde köra en biltvätt med underredestvätt. Däcken är alla samma dimension som jag körde förra vintern utan detta beteende.
    tyvärr hjälpte det inte heller. Utan detta fenomen dyker upp när det regnar.
    pumpade upp däcken till maxlast tryck men inte heller det hjälper. Ingen som har varit med om något liknande? blir en tripp till fjällen om 1 vecka sen är de dags för sommardäck, får se om detta fenomen ändrar sig någonting då..

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-06-02, 16:21
  2. Passat 1.8t automat hackar efter regn?!
    Av misspassat i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-07-11, 23:15
  3. diesel värmare passat skit??
    Av novis?? i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-12-02, 16:29
  4. Köpa passat diesel 2001-
    Av vw_audi i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-10-20, 16:22
  5. 101hk passat diesel??
    Av Tofflan i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 17:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin