Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1

    Reg.datum
    feb 2019
    Namn
    Peter Eklund
    Ort
    Alunda
    Inlägg
    11

    Problem med original handsfree i Passat -10

    Har monterat en orginal handsfree/bluetooth premium på min passat -10 R-line. Har ställt in den i vcds så jag får upp telefonen i displayen samt att Bt funkar. Däremot så får jag ingen kontakt med telefonboken samt att artist/låt inte kommer upp i displayen. Kan inte heller byta låt med rattknapparna. Vad är de jag missat att ställa in?

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Det är antagligen dina inställningar i telefonen, och kompabilitet med bt modulen. Vad kör du med för telefon?

  3. #3

    Reg.datum
    feb 2019
    Namn
    Peter Eklund
    Ort
    Alunda
    Inlägg
    11
    Okej tack , jag har en iPhone 7. Vet att detta funkade tidigare fast i en annan bil av samma modell, eftersom jag flyttade den från min fars bil när han sålde den

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Jag TROR det ofta är ett Äppeltekniskt problem kombinerar med mjukvaruversionen i din bt modul. Det handlar om hur Äpplet tillåter dig att dela information och det relaterar till HPF profilen, alltså vilka data din telefon får skicka till mottagaren i bilen. Kontaktboken är definitivt en sådan som inte låter sig delas hur som helst.... Prova att laborera med bt inställningarna i din telefon, koppla ifrån och para ihop igen och laborera mellan att låta bt modulen söka upp din telefon och tvärt om.

    Dessa problem finns aldrig när man kör Android.

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2018
    Namn
    Stefan Söderholm
    Ort
    Falun
    Inlägg
    41
    Jag har eftermonterat en 9w7 i min Polo -10, har en RCD510 i bilen.
    Får precis som dig inte över telefonboken eller namn på sånger i blåtandsläget.
    Vad jag kunnat hitta på nätet så verkar det bero på att jag har en för tidig RCD510 från Blaupunkt, hade den varit lite nyare från Bosch så hade det funkat, men det är vad jag kunnat googla fram, nån får hemskt gärna visa att jag har fel..
    Så har du också en Blaupunkt är risken stor att det inte går att få bättre än du har just nu.

  6. #6

    Reg.datum
    feb 2019
    Namn
    Peter Eklund
    Ort
    Alunda
    Inlägg
    11
    Tack, du hade rätt med telefonboken���� hittade en inställning i telefonen att ja måste godkänna att dela kontakter så nu är detta löst, kvar återstår fortfarande att kunna byta låt med ratten samt få upp låtinfo på stereo/ färddator, kan de vara nått man ska koda i radioenheten med vcds eller så är även de kanske en telefoninställning?

  7. #7

    Reg.datum
    okt 2014
    Namn
    Peter Eklund
    Ort
    Alunda
    Inlägg
    52
    Okej, det är kanske mycket möjligt att de kan vara så, som ja skrev tidigare så var telefonboken en inställning i telefonen men just låtlistor mm kanske beror på att jag har en äldre version i den här bilen, har dessutom bara en rcd 310 men de hade jag i den andra bilen också

  8. #8

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Testa med en valfri modern Android och se vad som händer.
    Att skicka låt och artist är ett protokoll som Ios kanske inte supportar.

Liknande ämnen

  1. Problem med värmen på Passat TSI -10
    Av Badwag i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-01-15, 21:50
  2. Passat R36, problem med högtalare.
    Av R36 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-05-22, 09:22
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-08-19, 12:37
  4. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-05-15, 11:59
  5. nyinköpt passat med problem
    Av Tompa i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-06-19, 21:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin