Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    feb 2020
    Namn
    Daniel Karlsson
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    5

    Värmeproblem i kupén på Transporter -2011

    Har en Transporter -2011
    För att få på värmen kan man få vrida värmevredet fram och tillbaka allt från en gång till tio gånger, sen är det olika hur länge man har värme också allt från nån minut till att det funkar hela tiden det är olika, o då får man göra om samma procedur med vredet för att få tillbaka värmen, var samma sak i slutet av förra sommaren när man ville ha kyla, nån som haft samma problem och vet vad felet kan vara?

  2. #2
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Välkommen hit Daniel!

    Vad är det för värmesystem i den? Manuellt eller klimatanläggning?

    Om du inte vet skillnaden så brukar det vara gradinställning på en klimatanläggning men bara ett varmt/kallt-vred på manuell.

  3. #3

    Reg.datum
    feb 2020
    Namn
    Daniel Karlsson
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    5

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Philip
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    229
    Nu har jag inte sakkunskaper om just Transporter 2011. Men om jag förstått saken rätt så kontrolleras väl temperaturen i nyare bilar praktiskt taget genomgående av en elektrisk ställmotor? Och detta oavsett om man har en manuell eller helautomatisk ac-anläggning?

    Min erfarenhet är att det är mycket vanligt med ställmotorer som krånglar. Det får mig att tro att det är där problemet ligger.

    Ställmotorerna brukar det gå att läsa felkoder på, så det är väl det naturliga nästa steget.

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2014
    Namn
    Stig Magnusson
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    142
    Citat Ursprungligen postat av Megapolaren Visa inlägg
    Nu har jag inte sakkunskaper om just Transporter 2011. Men om jag förstått saken rätt så kontrolleras väl temperaturen i nyare bilar praktiskt taget genomgående av en elektrisk ställmotor? Och detta oavsett om man har en manuell eller helautomatisk ac-anläggning?

    Min erfarenhet är att det är mycket vanligt med ställmotorer som krånglar. Det får mig att tro att det är där problemet ligger.

    Ställmotorerna brukar det gå att läsa felkoder på, så det är väl det naturliga nästa steget.
    Det kan vara så enkelt att värmepaketet börjar slagga igen, så var det på min Passat 2001. Jag spolade igenom värmepaketet, dom två slangarna som går igenom torpedväggen sen hade jag jämn och fin värme igen.

  6. #6

    Reg.datum
    feb 2020
    Namn
    Daniel Karlsson
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    5
    Fick fram felkod B109715
    Temperature flap - RMP short to positive, or interruption.
    någon som vet var man kommer åt ställmotorn på en Transporter?

Liknande ämnen

  1. Ingen värme i kupén på min Skoda Fabia
    Av maccke i forum Old - VAG-Forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-01-26, 07:37
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-12, 16:43
  3. värmeproblem golf GTI V
    Av frollan i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-17, 21:02
  4. Värmeproblem
    Av Plura i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 02:10
  5. Värmeproblem Polo 1.4 16V
    Av BALAN i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-14, 14:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin