Resultat 1 till 18 av 18
  1. #1

    Reg.datum
    dec 2019
    Namn
    Saman Mottaghy
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    15

    Synlig sätesvärmeslinga? Passat b8 - 18

    Hej jag undrar om någon annan har detta på sin passat?

    Om det är så att det ska va såhär så tycker jag det är riktigt dålig kvalite. Detta är min första passat som jag ägt i en månad (köpt beggad)

    Tänkte åka och visa volkswagen verkstad.




    Mvh

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Ser mer ut som det behövs mer färgning av skinnet. Undrar dessutom om det verkligen är slingor till stolsvärmen?
    Senast redigerad av vfr den 2020-01-27 klockan 17:44. Anledning: Borttagen onödig citering, finns bara ett inlägg

  3. #3

    Reg.datum
    dec 2019
    Namn
    Saman Mottaghy
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Ser mer ut som det behövs mer färgning av skinnet. Undrar dessutom om det verkligen är slingor till stolsvärmen?
    Hm, ja bilen har gått 5600 mil ca, så tror inte det är slitet iaf. Det ser exakt likadan ut på andra sidan stolen, nästan lite mer, känner man på det så känner man utbuktningar där slingorna går.

    Som sagt ska försöka visa upp den för verkstad, men lär ju knappast få nånting ....

  4. #4
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Så har jag aldrig sett värmeslingor genom skinnet tidigare. Inte på någon bil...

  5. #5
    GTI-nissen
    Gäst
    Finns det öht värmeslingor i sidostöden? Det är väl bara i dynan och ryggstödet?

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av GTI-nissen Visa inlägg
    Finns det öht värmeslingor i sidostöden? Det är väl bara i dynan och ryggstödet?
    Det var det jag också menade med mitt inlägg.

  7. #7
    GTI-nissen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Det var det jag också menade med mitt inlägg.
    Sorry, jag tänkte att du menade att det kunde vara t.ex. fjädrar som höll ihop sidostöden.
    Ja, ja, vi tror lika och det är ju viktigast.

  8. #8

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Jag har aldrig varit med om att det ligger värme i sidostöd. Går det att känna konturerna med fingret?
    Limmas skinnet mot skummet kanske och det är limsträngen man ser? Hur som tror jag att konturerna av "vad det nu är" inte blir synliga efter en normal rengöring av skinnet, eller om det nu är alcantara just i stödet.

  9. #9
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Jag håller med om att det låter konstigt. Jag bara hängde på när folk kallade det för "värmeslingor". Men precis som du säger, så ska dom ju inte ligga där.

  10. #10

    Reg.datum
    dec 2019
    Namn
    Saman Mottaghy
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    15
    Jag vet inte heller om det är värmeslingor, ska köra igång den och känna. Men ska åka och visa upp det så fort jag har möjlighet.

  11. #11

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Samwest Visa inlägg
    Jag vet inte heller om det är värmeslingor, ska köra igång den och känna. Men ska åka och visa upp det så fort jag har möjlighet.
    Berätta gärna hur det går, för snyggt var det verkligen inte.

  12. #12

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    542
    Kanske är det någon slags resårfjäder innanför som fått det att slitas sådär, men då borde man känna den fjädern. Å andra sidan tycker jag att mönstret är lite för ojämnt för att kunna förklaras av någon medvetet mänsklig konstruktion. Jag skulle gissa på någon slags fukt- eller svett-ränder som torkat in så att det blivit sådär. I så fall borde det gå att tvätta bort på något vis.

    m v h Henrik

  13. #13

    Reg.datum
    dec 2019
    Namn
    Saman Mottaghy
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    15
    Återkopplingdsdags! I Fredags var jag på VW smista och visade upp bilen pga jag inte får bort lite vibrationer(Finns på både sommar och vinterhjul) ... Men passade på att fråga om detta problem med mina värmeslingor.

    De tog ett bra tag för dom att komma fram till en lösning eftersom nybilsgarantin gått ut september 2019. Men tydligen är det förmodligen någon kortslutning i slingan som gjort att den överhettat? .... Värmen fungerar som den ska dock just nu ... VW kunde stå för 70% av materialkostnad vilket blev en slutkostnad på ca 7000:- ink jobb. vilket jag tycker är för dyrt för bara bottendel, vet inte om detta måste fixas eller inte? Vill dock inte att arslet ska brinna upp haha... Dessutom har jag bara haft bilen sen December så tänkte ringa återförsäljaren och kolla om jag kan använda MRF garanti?

    Återkommer

  14. #14

    Reg.datum
    dec 2019
    Namn
    Saman Mottaghy
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    15
    Nu ska ni få en uppdatering. Jag fick stolsitsen utbytt vilket jag uppskattar väldigt mycket. Jag fick till och med lånebil levererad fram till dörren Eskilstuna till Stockholm/Bor i stockholm!

    Men själva bytet va inte bra gjort, jag fick själv lossa främre delen och sätta ditt den ordentligt(hörde klickande ljud när jag satte mig på stolen) 3 fästen satt fel.

    Stolen verkar ha varit ute ur bilen och dom verkar även tappat stolen/eller skadat tröskeln, så jag fick tillbaka bilen med skador. Plasten bryr jag mig inte om då den är utbytbar men att plåten tog skada störde mig, jag fick då fylla i med ett lackstift.

    Det är inget jag kommer dra vidare då jag är trött på att klaga/höra av mig. Jag uppskattar helt enkelt det dom har gjort för mig. Men jag bad säljaren att framföra till deras verkstad att teknikern inte har gjort ett bra jobb. Jag hittade också att en av bultarna till stolsfästen har dom rundat av lite(hittade en spräckt bits på golvet)


    Senast redigerad av Samwest den 2020-05-07 klockan 15:57.

  15. #15

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Det var ju schysst att du fick det åtgärdat, utan kostnad som jag förstår det? Ganska rimligt, din bil är ju inte särskilt gammal och det där på bilden verkar som att man inte kan orsaka själv, ensm ed oaktsamhet. Men det innebär ju inte att du ska vara tacksam för att du fick lite repor på köpet. Helt oacceptabelt och ska naturligtvis reklameras.

  16. #16

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Det var ju schysst att du fick det åtgärdat, utan kostnad som jag förstår det? Ganska rimligt, din bil är ju inte särskilt gammal och det där på bilden verkar som att man inte kan orsaka själv, ensm ed oaktsamhet. Men det innebär ju inte att du ska vara tacksam för att du fick lite repor på köpet. Helt oacceptabelt och ska naturligtvis reklameras.
    Håller med, det hade jag aldrig accepterat. Allt är ju mycket slarvigt gjort.
    Att de inte skäms för att lämna ut bilen på det viset

  17. #17
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Skönt att få det åtgärdat, men...jag hade inte heller accepterat det där.
    jag förstår att du inte orkar tjata/gnälla men som du beskriver o bilden visar är inte ok.

  18. #18

    Reg.datum
    dec 2019
    Namn
    Saman Mottaghy
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Det var ju schysst att du fick det åtgärdat, utan kostnad som jag förstår det? Ganska rimligt, din bil är ju inte särskilt gammal och det där på bilden verkar som att man inte kan orsaka själv, ensm ed oaktsamhet. Men det innebär ju inte att du ska vara tacksam för att du fick lite repor på köpet. Helt oacceptabelt och ska naturligtvis reklameras.
    Det stämmer att det var utan kostnad. Och helt ärligt så orkar jag inte mer. Vad är det jag ska reklamera tänker jag, ska dom få lacka om hela tröskeln? Nej det orkar jag inte med eftersom jag aldrig haft tur med lackering heller. Jag har varit med om en hel del omlackeringar och i princip aldrig blivit nöjd.

    Plasten byter jag själv nån gång. Repan är typ som 2 riskorn.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av walkmann Visa inlägg
    Skönt att få det åtgärdat, men...jag hade inte heller accepterat det där.
    jag förstår att du inte orkar tjata/gnälla men som du beskriver o bilden visar är inte ok.
    Jag är helt med på det. Men tyvärr orkar jag inte lägga mer energi på att kontakta folk fram och tillbaka planera transport osv

    - - - Uppdaterad - - -


    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Håller med, det hade jag aldrig accepterat. Allt är ju mycket slarvigt gjort.
    Att de inte skäms för att lämna ut bilen på det viset
    Yrkesstolthet existerar inte längre i detta land. Jag kan verkligen inte förstå hur man lämnar ifrån sig något på detta sätt.

Liknande ämnen

  1. Bagagerumsmatta Passat B8
    Av Mjskara i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2021-06-30, 21:50
  2. Sänka passat B8
    Av Jojje i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2019-07-31, 09:54
  3. Byte av lampor på passat b8 -18
    Av Rockpop i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2018-02-09, 12:56
  4. Spolamunstycke Passat B8
    Av awwd i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2017-02-15, 11:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin