Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1

    Reg.datum
    jan 2020
    Namn
    Oscar Berglund
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    4

    Strul! Alltrack 2017

    Hejsan.

    Jag har en VW Passat Alltrack 2017, cirka 5000mil på mätaren.

    Igår när jag körde så tändes det en lampa om att det var problem med en airbag. Jag körde några kilometer och stannade bilen. Stängde av tändningen och startade bilen igen.

    Då larmade bilen att växellådan gått i nödläge och att fortsatt färd var möjlig. Jag körde sista kilometern hem och parkerade bilen.

    Prövade att starta bilen igen och nu tänds nästan alla varningslampor, abs, star/stop/airbag,däcktryck, esc, växellåda.

    Jag har provat att göra bilen strömlös men det är likadant när jag startar om bilen.

    Är det någon fler som varit med om detta?

    Törs man köra bilen till verkstad som är 4km bort?

    Suck!

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    542
    Har du provat att ladda batteriet? Skulle kunna börja med att med en multimeter mäta hur hög batteriets spänning är. Fler och fler konstiga fel som kommer i elektroniken skulle kunna förklaras av ett dåligt batteri. Märkligt dock att första felet dyker upp när bilen körs och generatorn laddar.

    Moderna bilar har mycket elektronikboxar och can-bussar, det finns mycket som kan strula, men vore det batteriet så är det nog ändå enklaste och billigaste felet.

    m v h Henrik

  3. #3
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Tror på vad Henca skriver. Dåligt batteri orsakar många felkoder.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2020
    Namn
    Oscar Berglund
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Tror på vad Henca skriver. Dåligt batteri orsakar många felkoder.

    /Peter

    Det har ni nog rätt i. Jag ska mäta upp batteriet ordentligt.

  5. #5

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Fredrik
    Ort
    Västkust
    Inlägg
    24
    Funkar tutan och resten av knapparna på ratten? Om inte så skulle jag säga att det är släpringarna bakom ratten som pajjat, hade samma symptom på våran caddy 2017. Kostade gratis hos verkstaden.

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2020
    Namn
    Oscar Berglund
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av _Fredrik_ Visa inlägg
    Funkar tutan och resten av knapparna på ratten? Om inte så skulle jag säga att det är släpringarna bakom ratten som pajjat, hade samma symptom på våran caddy 2017. Kostade gratis hos verkstaden.

    Ratten är helt död, det måste vara problemet då kanske? Fast varför varnar växellådan då?

  7. #7
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Är det automat (DSG)? Isåfall skulle det möjligen kunna bero på att växlingspaddlarna sitter på ratten. Låter lite långsökt, men fullt möjligt...

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2020
    Namn
    Oscar Berglund
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av OscarB Visa inlägg
    Hejsan.

    Jag har en VW Passat Alltrack 2017, cirka 5000mil på mätaren.

    Igår när jag körde så tändes det en lampa om att det var problem med en airbag. Jag körde några kilometer och stannade bilen. Stängde av tändningen och startade bilen igen.

    Då larmade bilen att växellådan gått i nödläge och att fortsatt färd var möjlig. Jag körde sista kilometern hem och parkerade bilen.

    Prövade att starta bilen igen och nu tänds nästan alla varningslampor, abs, star/stop/airbag,däcktryck, esc, växellåda.

    Jag har provat att göra bilen strömlös men det är likadant när jag startar om bilen.

    Är det någon fler som varit med om detta?

    Törs man köra bilen till verkstad som är 4km bort?

    Suck!
    Lämnade in bilen idag och det är släpringen i ratten som falerat. 5500SEK med arbete kostar det att byta. Bilen är en 2017 och fabriksgarantin som gått ut. Är det något som fått detta utbytt på "goodwill"?

  9. #9

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Calle Carl
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    42
    Är den servad enligt bok är väl detta en typisk grej Goodwill bör täcka. Låter inte rimligt att man ska få ett sådant fel på en såpass ny bil, och så nära efter utgången garanti

    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2022-05-15, 16:21
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2020-03-09, 01:28
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-10-23, 16:44
  4. Lista utrustning på Alltrack från 2017?
    Av nikasp i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2019-10-20, 22:23
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-10-19, 10:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin