Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    jan 2020
    Namn
    Oskar Hellgren
    Ort
    Hållnäs
    Inlägg
    3

    Passat 3C Låser inte upp alla dörrar utifrån

    Min Passat 3c har börjat agera lite lustigt när det kommer till att låsa upp dörrarna. När jag trycker på UNLOCK-knappen så låser den upp alla dörrar utom främre passagerardörren och dörren vänster bak. Jag kan dock höra att det är något som försöker låsa upp sig. För att kunna öppna dörren på utsidan så måste jag först öppna den från insidan, sedan fungerar den felfritt på utsidan.

    Min första misstanke var att det var något fel med själva låsenheten på respektive dörr, men det verkar ju konstigt att båda ska sluta fungera samtidigt. Jag har googlat runt lite och har läst att man ska återställa CCM men det hjälpte inte och det verkar ju inte vara något fel på nyckeln i sig.

    Värt att notera att jag inte heller kan enbart låsa upp bakluckan med nyckeln med "baklucke-knappen", inte heller med knappen på insidan av dörren.

    Jag vet att just låsproblem är vanligt på dessa bilar men jag skulle vilja veta vad det beror på. Kan det var dåligt bilbatteri eller något annat?

    Tack på förhand!

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Börja med att läsa av ett felminne så man kan ha ngn ide på var man ska börja. Dåligt bilbatteri ska inte kunna göra de du beskriver! Ang låsa upp bakluckan med knappen på dosan eller i dörren brukar mestadels vara för de med elbaklucka, har du elbaklucka?

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2020
    Namn
    Oskar Hellgren
    Ort
    Hållnäs
    Inlägg
    3
    Jag har ingen elbaklucka, jag fick inte heller någon felkod om c-låset.

    En annan grej jag märkte var att när man har tryckt på låsknappen två gånger och sedan låser upp så låter de två fungerande dörrarna som de ska, medans de två dörrarna som inte fungerar klickar till jättelågt. Som att de försöker men det går inte.

    Om man trycker på låsknappen en gång innan så låter även de icke-fungerande dörrarna som de ska, men de går fortfarande inte att öppna.

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2020
    Namn
    Oskar Hellgren
    Ort
    Hållnäs
    Inlägg
    3
    Sökte igenom igen och fick fram felkod
    00929 (Locking Module for Central Locking; Front Passenger Side (F221))
    Och det verkar ju logiskt. Men jag får inte fram någon felkod på den bakre dörren. Men det måste ju vara samma sak. Antar att det blir att öppna upp dörren och kika på låset.

Liknande ämnen

  1. Dörr går inte öppna utifrån Passat B8
    Av keyzersudden i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2019-01-21, 11:48
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-08-13, 21:24
  3. Centrallås låser inte upp förardörren på Passat -12
    Av joakim.bergkvist i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-01-17, 22:13
  4. Passat 3C som låser sig själv
    Av Mk1 i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-01-12, 13:56
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-12-11, 14:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin