Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252

    Del till Arteon

    Någon här som kan hjälpa till med artikelnummer då min lokala VWhandlare gick bet.
    alltså delen som ersätter främre regskylten..verkar vara för den amerikanska marknaden.
    Namn:  B8216BE1-54F9-4710-8143-ECFD251C9327.jpeg
Visningar: 613
Storlek:  244.7 KB

  2. #2

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Ny blir jag nyfiken... ser snyggt ut, men det är väl inte tillåtet i Sverige?
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

  3. #3
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Inget som är otillåtet i sig, men det förutsätter ju att skylten monteras någon annanstans i fronten när bilen ska användas i trafik, och det kommer ju aldrig att bli lika bra som när skylten monteras på avsedd plats.

    För träffar/utställning när man inte kör bilen i trafik och därmed inte behöver ha skylt är det ju perfekt.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  4. #4
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Det enklaste vore om det gick att få fram ett chassinummer på en som har detta. Det ser ut som hållaren sitter monterad i grillen.

    Har kollat närmare på era bilder och det ser ut som de monterat något på "grillen" där hållaren normalt sitter.
    Senast redigerad av BjornL den 2019-12-11 klockan 16:59.

  5. #5

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Jag bara googlade och hittade lite bilder på Arteon utan främre reg.skylt. Vet inte om det är nåt krav i USA, men alla verkar även ha nån extra blinkers i skärmen framför framhjulet.

    Namn:  Art1.jpg
Visningar: 525
Storlek:  348.1 KB

    Namn:  Art3.jpg
Visningar: 500
Storlek:  34.2 KB

  6. #6
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Citat Ursprungligen postat av Bopper Visa inlägg
    Jag bara googlade och hittade lite bilder på Arteon utan främre reg.skylt. Vet inte om det är nåt krav i USA, men alla verkar även ha nån extra blinkers i skärmen framför framhjulet.
    Det är krav i USA, så kallade "side marker lights". Om jag inte har helt fel så lyser de med fast sken, de är alltså inte blinkers. På alla europeiska bilar som byggs för den amerikanska marknaden finns dessa i någon form. Vissa modeller har dessa längst ut i strålkastaren, t.ex. Golf mk7, andra har det i stötfångaren. Vissa har det i framskärmen, t.ex. Golf mk2 och vissa mk1.

    Sen är det väl fortfarande så pass gammalmodigt krav att det inte räcker med orange sken, utan linsen måste vara orange...

    Däremot hade ju USA länge inte krav på sidoblinkers. Golf mk2 och mk3 i USA saknar sidoblinkers.

    Edit: åtminsonte enligt Wikipedia har "side marker lights" mycket riktigt fast sken men de får även blinka tillsammans med blinkers (i fas eller alternerande med blinkers).
    Senast redigerad av cheba den 2019-12-11 klockan 20:16.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  7. #7
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Citat Ursprungligen postat av Bopper Visa inlägg
    Ny blir jag nyfiken... ser snyggt ut, men det är väl inte tillåtet i Sverige?
    Ja det är riktigt snyggt.
    i vissa stater är det ej lag på främre skylt.
    man får väl ha den på något annat ställe...eller inte alls

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Det enklaste vore om det gick att få fram ett chassinummer på en som har detta. Det ser ut som hållaren sitter monterad i grillen.

    Har kollat närmare på era bilder och det ser ut som de monterat något på "grillen" där hållaren normalt sitter.
    ja den verkar ersätta befintliga hållaren för regskylt.

  8. #8
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Citat Ursprungligen postat av walkmann Visa inlägg
    Ja det är riktigt snyggt.
    i vissa stater är det ej lag på främre skylt.
    man får väl ha den på något annat ställe...eller inte alls
    Precis. Dock tror jag att bilar byggda för den amerikanska marknaden ofta får samma stötfångare oberoende av delstat, och i de stater där det är krav på främre skylt skruvar handlaren helt enkelt fast en skylthållare mitt på stötfångaren inför leverans. Enligt vad jag läst på diverse forum är det vanligt att entusiasterna ber handlaren låta bli att skruva i stötfångaren och istället monterar man skylten själv på nåt mindre destruktivt sätt. En populär metod är en avkapad bogserögla på vilken man svetsar fast ett fäste för skylthållaren och skruvar sedan in den in i hålet för bogseröglan i fronten.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-02-05, 22:10
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-10-22, 11:28
  3. Golf Mk1.. Renovering - Bilder på del för del..
    Av Holmgren i forum Projektforum
    Svar: 592
    Senaste inlägg: 2011-08-05, 21:25
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 00:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin