Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1

    Reg.datum
    nov 2019
    Namn
    Jessica
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1

    Problem med chassikontakten till släpvagnskontakt

    Hej.

    Jag har en passat -97 års modell. Har problem med när jag drar släp att de lysen som funkar på släp (har testat olika släp) är endast bromsljus samt blinkers. Bakljusen på släpet lyser ej. Många sa till mig att byta själva stickkontakten som sitter på bilen. Jag gjorde det. Jag klippte av de befintliga kablarna på den gamla stickdosan på dess baksida och satte dit dem på samma positioner på den nya. Men det är samma fel. kollade så gott det gick efter eventuella skador på kablarna högre upp, men såg inget.
    Har börjat söka lite efter kopplingsscheman osv. Har Bosch standard utskriven men nu till mitt stora problem. Det är totalt 8 olika kablar på min bil.


    Inne i bagagen efter lite bortmonterad inredning så ser jag att det är två kabelhärvor som går ner till stickkontakten. En från vänster sida med 5 kablar i (blå, brun, vit, grå/svart samt röd/grå) och en härva från höger sida med 3 kablar i (svart/grön, vit/svart samt röd/svart.) Jag tog loss allt igen för att koppla som det stod på Bosch standard men enligt det schemat så ska färgerna på kablarna vara gul, röd, brun, grön, vit, svart och blå och endast sju stycken. Är det någon som vet vilken färg som ska vara på vilken plats i stickkontakten? Eller måste jag mäta varje kabel för sig genom att slå på tändning/ljusomkopplare samt slå på bland annat blinkers, bromsljus och så vidare? Vad gör jag med den eller de två kablar som blir över?

  2. #2

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764
    De 2 "överblivna" gissar jag kommer vara dimljus samt backljus.
    Brun är jordkabel på VW-bilar

Liknande ämnen

  1. Släpvagnskontakt, volt?
    Av Bowen i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-05-05, 23:48
  2. Släpvagnskontakt byte Sharan -05
    Av Lasse62 i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-21, 18:46
  3. Problem med coilovers till Polo Mk1
    Av iooor_21 i forum VW-forum
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 14:47
  4. Problem med Insprutning till scirocco GTI -82
    Av compeed i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 07:50
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 15:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin