VCDS
Resultat 1 till 16 av 16
  1. #1

    Reg.datum
    okt 2019
    Namn
    Ove Norell
    Ort
    Åland
    Inlägg
    11

    Golf 1,4 tsi-06

    Är det någon som vet hur många volt det ska va på högtrckspumpen, jag har 9v.

  2. #2
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    1 519
    Vad gör ö.h.t spänningen på en högtryckspump? Den brukar ju drivas mekaniskt...

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    1 921
    Den spänning som TS syftar på är den som styr bränsletrycket, på just denna motor är ju högre spänning (PWM-puls) ju högre tryck, På tsi122 är det tvärtom


  4. #4

    Reg.datum
    okt 2019
    Namn
    Ove Norell
    Ort
    Åland
    Inlägg
    11
    Har bara 48bar på tomgång, ska va 50-150bar tror du att det har med spänningen att göra eller ska pumpen bytas?

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    1 921
    Den ska ha 50 bar på tomgång och 100 bar vid gaspådrag så det är nog rätt, hur är detta uppmätt ?

  6. #6

    Reg.datum
    okt 2019
    Namn
    Ove Norell
    Ort
    Åland
    Inlägg
    11
    Med en Foxwell felkod läsare.

  7. #7

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    1 921
    Vad är symptomen ?

  8. #8

    Reg.datum
    okt 2019
    Namn
    Ove Norell
    Ort
    Åland
    Inlägg
    11
    Startar dåligt när den är kall, stänger av efter några sekunder och startar på nytt går hur bra som helst, testade och satte 12v på pumpen och då var det bättre.

  9. #9

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    1 921
    om man sätter 12 volt på pumpen vilket tryck blir det då i foxwellen ? borde bli över 100 bar, man kan lyssna på pumpen som finns i tanken om den går oregelbundet

  10. #10

    Reg.datum
    okt 2019
    Namn
    Ove Norell
    Ort
    Åland
    Inlägg
    11
    När jag öppnar dörren så startar pumpen ca1-2 sek och inte några konstiga oljud, det verkar vara som det är dåligt tryck när jag startar då den är kall. Ska testa imorgon med 12v och se vad den säger.

  11. #11

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    1 921
    Nästa steg är att kolla upp LTFT-banken och se vilket värde har bör vara runt -5% för E5-bensin , för E10-bensin runt ca 0 till +5 %

    om den har ett värde på närmare +25% sätter jag en slant på att högtryckgivaren är defekt

  12. #12

    Reg.datum
    okt 2019
    Namn
    Ove Norell
    Ort
    Åland
    Inlägg
    11
    SHRTFT1 1,6%
    LONGFT1 4,7%
    SHRTFTB1 S1 1,6%
    SHRTFTB1 S2 99,2%
    FRP 4950 kpa
    Det här är på tomgång?
    12v på solenoiden då gick den inte alls
    Är det så att det är tempgivaren som spökar för den går riktigt bra när den är varm.

  13. #13

    Reg.datum
    okt 2019
    Namn
    Ove Norell
    Ort
    Åland
    Inlägg
    11
    Hej, testade bygla tempgivaren idag och bilen gick bra på tomgång.
    Jag tog bort givaren och mätte den hade 3,3 k Ohm ock då visar foxwellen 7grader och det stämmer ungefär med tempen i garaget.
    Men då går den inte bra.

    Byglar jag så visar det -40 grader och då går den.

    Någon som har något förslag.

  14. #14

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    1 921
    Hur är det med givaren för insugningsluften IAT, samt övriga värden ?

  15. #15

    Reg.datum
    okt 2019
    Namn
    Ove Norell
    Ort
    Åland
    Inlägg
    11
    Den verkar okej, men det luriga är ju att den verkar ha något dödläge vid 5-10 grader.
    När jag bygla och den trodde det var kallt då gick den?

    Kan det vara något med mjukvaran eller styrningen.

  16. #16

    Reg.datum
    okt 2019
    Namn
    Ove Norell
    Ort
    Åland
    Inlägg
    11
    Har hittat felet det var temgivare G83 nere vid kylaren den samarbetar tydligen med G62,nu startar den och går som den ska.
    Tack för alla tips.

Liknande ämnen

  1. Golf 1,4 tsi 06
    Av 26ht i forum VW-Forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2019-11-01, 17:07
  2. Kamkjedja Golf 1.4 tsi -06:a
    Av Golfwesse i forum VW-Forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2019-09-02, 23:43
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-09-01, 12:13
  4. 1,4 TSI 140 blir 1,4 TSI 150 i VW Golf
    Av Marcus i forum VW-Forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-05-10, 21:29
  5. Multiratt Golf GTI -06
    Av kaniff i forum VW-Forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 14:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin