Sidan 4 av 29 FörstaFörsta 123456714 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 562
  1. #61

    Reg.datum
    nov 2019
    Namn
    Alex
    Ort
    NYKÖPING
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av Liverpoolarn Visa inlägg
    Skulle vara klart intressant att få instruktioner på din kodändringar. Är det något du känner för att dela med dig av så är det ju alltid uppskattat.

    Och även isolera dörrarna är något jag funderat länge på att göra. Tyvärr finns det ju andra paneler i dessa bilar som kan få för sig att "skorra" i tid och otid... de är knepigare att få bukt med.

    Höll på att skriva ihop en lista men tänkte att det är väl lättare att jag länkar en av sidorna jag använt mig utav.

    https://forums.ross-tech.com/showthr...B8-2016-Tweaks

    Hör av dig om det är något du undrar över så ska jag försöka hjälpa till så gott jag kan =)

  2. #62
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Citat Ursprungligen postat av AlWai Visa inlägg
    Höll på att skriva ihop en lista men tänkte att det är väl lättare att jag länkar en av sidorna jag använt mig utav.

    https://forums.ross-tech.com/showthr...B8-2016-Tweaks

    Hör av dig om det är något du undrar över så ska jag försöka hjälpa till så gott jag kan =)

    grymt!

    här finns också mkt info för dom som kör obdeleven
    http://forum.obdeleven.com/

  3. #63
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Fått hem min OBDeleven Next Generation Pro och testat den, utforskat inställningar och gjort ett par kodningar.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  4. #64

    Reg.datum
    jun 2015
    Namn
    Henrik R
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    90
    Citat Ursprungligen postat av AlWai Visa inlägg
    Höll på att skriva ihop en lista men tänkte att det är väl lättare att jag länkar en av sidorna jag använt mig utav.

    https://forums.ross-tech.com/showthr...B8-2016-Tweaks

    Hör av dig om det är något du undrar över så ska jag försöka hjälpa till så gott jag kan =)
    Sweet! Jag har "gamla hederliga" VCDS (känns sååå 2010 ), så det var ju perfa med referens till hur man gör på det gamla sättet. Hoppas jag får med mig en B8 hem ikväll. =)

  5. #65

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Staffan S
    Ort
    Falun
    Inlägg
    100
    Nu har även jag skaffat en OBDeleven och gjort lite kul ändringar i min Arteon. Bla det här:
    Ambiente Colors: 30 colors
    Gauge test: Needle sweep
    Virtual cockpit Theme: R (den går nu 320!!! )
    Virtual cockpit style: Dotted




    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  6. #66

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 998
    Citat Ursprungligen postat av Liverpoolarn Visa inlägg
    Sweet! Jag har "gamla hederliga" VCDS (känns sååå 2010 ), så det var ju perfa med referens till hur man gör på det gamla sättet. Hoppas jag får med mig en B8 hem ikväll. =)
    Din "gamla" dongel kommer ge dig begränsade möjligheter i en B8. Typ 2015/16 kom ett nytt kommunikationsprotokoll som gör att den gamle inte längre pratar med alla moduler. Du behöver den nya HEX-NET eller HEX-V2 för att få full access i bilen.

  7. #67

    Reg.datum
    jun 2015
    Namn
    Henrik R
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    90
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Din "gamla" dongel kommer ge dig begränsade möjligheter i en B8. Typ 2015/16 kom ett nytt kommunikationsprotokoll som gör att den gamle inte längre pratar med alla moduler. Du behöver den nya HEX-NET eller HEX-V2 för att få full access i bilen.
    Ja, jag märkte det när jag pluggade i kabeln första gången. En del grejer gick ju fixa ändå, men det är väl bara en tidsfråga innan man springer på en begränsning.

  8. #68
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Åkte och handla
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  9. #69
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Citat Ursprungligen postat av Stafffan Visa inlägg
    Nu har även jag skaffat en OBDeleven och gjort lite kul ändringar i min Arteon. Bla det här:
    Ambiente Colors: 30 colors
    Gauge test: Needle sweep
    Virtual cockpit Theme: R (den går nu 320!!! )
    Virtual cockpit style: Dotted




    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Snyggt, gjort samma mods på min Arteon

  10. #70
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Bara spolat av den, fan vad grisigt det blir såhär års

  11. #71

    Reg.datum
    nov 2019
    Namn
    Alex
    Ort
    NYKÖPING
    Inlägg
    17
    Snyggt!!

  12. #72

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 879
    Citat Ursprungligen postat av AlWai Visa inlägg
    Snyggt!!
    Vilket då?

  13. #73

    Reg.datum
    jun 2015
    Namn
    Henrik R
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    90
    Citat Ursprungligen postat av Stafffan Visa inlägg
    Nu har även jag skaffat en OBDeleven och gjort lite kul ändringar i min Arteon. Bla det här:
    Ambiente Colors: 30 colors
    Gauge test: Needle sweep
    Virtual cockpit Theme: R (den går nu 320!!! )
    Virtual cockpit style: Dotted




    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Nån som vet hur man ändra till denna layout på mätarna med hjälp av VCDS? Tycker redline är mycket snyggare än standard...

    För att hamna i god stämning så kan jag väl nämna att jag köpte en B8 2018 190TDI i fredags. "Nybil rushen" är för jäkla nice!

  14. #74
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Citat Ursprungligen postat av Liverpoolarn Visa inlägg
    Nån som vet hur man ändra till denna layout på mätarna med hjälp av VCDS? Tycker redline är mycket snyggare än standard...

    För att hamna i god stämning så kan jag väl nämna att jag köpte en B8 2018 190TDI i fredags. "Nybil rushen" är för jäkla nice!
    Kul med ny bil..ingen bild?

  15. #75
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 113
    VW.....Seat, består av vwdelar, inte så stor skillnad .

    Black Friday pris.

    Beställde ett "Resonator delete pipe kit" till Cupra R:n från Progressive Parts /Manchester idag. Får väl ställa ner "Fake ljudet" (sound actuator) med vcds för att kompensera avgasljudet . Bilen ifråga har samma avgassystem som Golf GTI Clubsport S som låter mer än en ordinär Clubsport. Efter montage kommer den att låta mer....

    Tweekat fram lite fler nyanser på ambient belysning på framdörrar invändigt också.

    Namn:  2019-11-28_08-15-24.jpg
Visningar: 1309
Storlek:  193.9 KB

    PS Beställde ett liknande kit för 1 år sedan från dem till sonens Golf 7 R, också brand "VAG Sport". Passade mycket bra. Det ihop med vcds tweekade avgas flaps i yttre rören (alla 4 rör öppna hela tiden, annars 2 st stängda typ 70% av tiden) gav en förhöjd ljudupplevelse.

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2019-11-28 klockan 20:38. Anledning: PS....
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  16. #76
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    VW.....Seat, består av vwdelar, inte så stor skillnad .

    Black Friday pris.

    Beställde ett "Resonator delete pipe kit" till Cupra R:n från Progressive Parts /Manchester idag. Får väl ställa ner "Fake ljudet" (sound actuator) med vcds för att kompensera avgasljudet . Bilen ifråga har samma avgassystem som Golf GTI Clubsport S som låter mer än en ordinär Clubsport. Efter montage kommer den att låta mer....

    Tweekat fram lite fler nyanser på ambient belysning på framdörrar invändigt också.

    Namn:  2019-11-28_08-15-24.jpg
Visningar: 1309
Storlek:  193.9 KB

    PS Beställde ett liknande kit för 1 år sedan från dem till sonens Golf 7 R, också brand "VAG Sport". Passade mycket bra.

    /Peter
    Har samma res delete på min, passar bra men har lite läckage i klämmorna. Rekommenderar lite monteringspasta för att få det helt rätt.

    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
    Senast redigerad av Haugeman den 2019-11-28 klockan 20:59.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  17. #77
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 113
    Ok. det ska jag skaffa.
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  18. #78
    GTI-nissen
    Gäst
    Efter hot om snö, en snabbröjning av garaget hemma från trampbil, tramptraktor, sparkcykel, brukscyklar och övrigt bråte som inte har i ett garage att göra men som ändå alltid hamnar där ändå under sommarsäsongen. Därefter intråckling av 1st Passat. Tyvärr utan tvätt innan, vilket känns rejält dåligt. En liten byggfläkt och avfuktare gör susen för att hålla nere fukthalten.

    Jag gillar att ha bilen inne under vintern, vi använder den ändå inte så ofta, så den skonas, plus att det blir så mycket lättare att skotta. Hade vi haft större behov av att använda bilen så hade den nog fått stå ute eftersom det är så trångt att komma in.Vi har bosatt oss i centrum just på grund av att kunna cykla till skola, affärer och jobb och det funkar fint för det mesta.

    Namn:  IMAG2444.jpg
Visningar: 1423
Storlek:  1 000.1 KB
    Senast redigerad av GTI-nissen den 2019-11-29 klockan 04:19.

  19. #79
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Bytte till vinterdäck idag. Man har kunnat undvika det nästan hela november men nu är det utlovat nollgradigt och nederbörd till i morgon bitti, så nu var det dags.

    Sedan en vända till tvätthallen för att göra rent sommarhjulen, och hela bilen föstås. Hade faktiskt sett fram emot detta eftersom jag fick tillfället att testa min nyinköpta skumlans.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  20. #80

    Reg.datum
    jun 2015
    Namn
    Henrik R
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    90
    Citat Ursprungligen postat av walkmann Visa inlägg
    Kul med ny bil..ingen bild?
    Så här års... Man önskar ju att det är ljust tillräckligt länge för att kunna ta en bild i dagsljus. Men då syns ju å andra sidan all skit så väl. ��

Liknande ämnen

  1. Coilovers Polo GTI-11. Vad har jag gjort fel?
    Av gurkan11 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-08-30, 00:50
  2. Svar: 64
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 22:50
  3. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 15:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin