Sidan 3 av 29 FörstaFörsta 12345613 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 562
  1. #41

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av walkmann Visa inlägg
    Jag med..
    Även jag lärde mig något nytt men för mig känns denna kunskap lite sur... Jag har en Golf årsmodell 1975 som registrerades i Sverige 1974-09-12 och därmed bör det ha varit en swallowtail. I slutet av 80-talet gick den igenom en ganska stor renorvering då den drabbats av en massa rost. Bl a byttes de rostiga kromande kofångarna ut mot svarta korångare i plast och den bakre plåten byttes ut. Den har kvar sina smala baklysen men är nu inte längre någon swallowtail...

    m v h Henrik

  2. #42

    Reg.datum
    nov 2019
    Namn
    Alex
    Ort
    NYKÖPING
    Inlägg
    17
    Tjena,

    Helt ny på detta ställe! Köpte precis en svart 2018 Passat B8 R-Line. Hade en vit 2016 innan (utan R-line). Tänkte att jag ska börja lista allt som jag gjort/ska göra med bilen. När det kommer till kodning använder jag mig utav en OBD11. Eftersom OBD11 bara funkar på android så var det bara att införskaffa en. Som tur var hade polaren en gammal lur liggandes (Samsung S3).

    Detta är gjort:

    • Ändrat komfortblinkers från 3 blinkningar till 4.

    • Aktiverat skyltavläsning. Detta kräver att man har den där lilla kameran i framrutan.

    • Aktiverat 10 färger i instrumentpanelen.

    • Ändrat gränssnitt/layout i cockpiten. Finns några alternativ att välja emellan.

    • Ändrade så att DRL (ledljuset som omger strålkastarna) blinkar i takt med blinkers.

    • Ändrat så att stjärtvärme ligger kvar i minnet nästa gång bilen startar.

    • Stängt av bilbältesvarning.



    Alla dessa saker har jag googlat mig fram till. Om det är någon som är nyfiken så kan jag försöka lista instruktioner.



    Vad jag vill göra:

    Har ett j*vla skramlande i bildörrarna när jag pumpar musik. Har surfat runt lite och det är tydligen ett vanligt problem med dessa bilar. Så min initiala tanke var att skaffa bättre högtalare men kom fram till att jag behöver isolera dörrarna. Så detta ska göras men ljudmattor ämnade för detta.

    När detta är gjort så ska jag skaffa bättre ljud. Antigen en subwoofer i skuffen eller under sätet. (Googlat så ögonen går i kors).

    Bilen är svart med massa chrome på så jag tänkte försöka mig på att sätta vinyl på dessa. Har aldrig gjort det förut så det kan sluta hur som men har inte tummen mitt i handen så jag borde kunna fixa det.

    Det var allt för nu men lär ju komma fler saker.



  3. #43
    GTI-nissen
    Gäst
    Nu följer jag inga regler alls längre... Vi blev omkörda av en fin grön Scirocco tvåa ut från Göteborg igår eftermiddag. Jag höll på att få en hjärtattack av glädje! Sambon höll på att få en hjärtattack av min häftiga reaktion. ��

  4. #44
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Citat Ursprungligen postat av AlWai Visa inlägg
    Tjena,

    Helt ny på detta ställe! Köpte precis en svart 2018 Passat B8 R-Line. Hade en vit 2016 innan (utan R-line). Tänkte att jag ska börja lista allt som jag gjort/ska göra med bilen. När det kommer till kodning använder jag mig utav en OBD11. Eftersom OBD11 bara funkar på android så var det bara att införskaffa en. Som tur var hade polaren en gammal lur liggandes (Samsung S3).

    Detta är gjort:

    • Ändrat komfortblinkers från 3 blinkningar till 4.

    • Aktiverat skyltavläsning. Detta kräver att man har den där lilla kameran i framrutan.

    • Aktiverat 10 färger i instrumentpanelen.

    • Ändrat gränssnitt/layout i cockpiten. Finns några alternativ att välja emellan.

    • Ändrade så att DRL (ledljuset som omger strålkastarna) blinkar i takt med blinkers.

    • Ändrat så att stjärtvärme ligger kvar i minnet nästa gång bilen startar.

    • Stängt av bilbältesvarning.



    Alla dessa saker har jag googlat mig fram till. Om det är någon som är nyfiken så kan jag försöka lista instruktioner.



    Vad jag vill göra:

    Har ett j*vla skramlande i bildörrarna när jag pumpar musik. Har surfat runt lite och det är tydligen ett vanligt problem med dessa bilar. Så min initiala tanke var att skaffa bättre högtalare men kom fram till att jag behöver isolera dörrarna. Så detta ska göras men ljudmattor ämnade för detta.

    När detta är gjort så ska jag skaffa bättre ljud. Antigen en subwoofer i skuffen eller under sätet. (Googlat så ögonen går i kors).

    Bilen är svart med massa chrome på så jag tänkte försöka mig på att sätta vinyl på dessa. Har aldrig gjort det förut så det kan sluta hur som men har inte tummen mitt i handen så jag borde kunna fixa det.

    Det var allt för nu men lär ju komma fler saker.


    kul, har gjort liknande mods på min Arteon med obdeleven. Förjävla smidigt måste jag säga!
    körde på 30 färger när jag ända var igång

  5. #45
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Citat Ursprungligen postat av henca Visa inlägg
    Även jag lärde mig något nytt men för mig känns denna kunskap lite sur... Jag har en Golf årsmodell 1975 som registrerades i Sverige 1974-09-12 och därmed bör det ha varit en swallowtail. I slutet av 80-talet gick den igenom en ganska stor renorvering då den drabbats av en massa rost. Bl a byttes de rostiga kromande kofångarna ut mot svarta korångare i plast och den bakre plåten byttes ut. Den har kvar sina smala baklysen men är nu inte längre någon swallowtail...

    m v h Henrik
    Ganska vanlig under en tid att man moderniserade. Då var det ju jättefräckt och nu tycker man det är synd. Klart det är en swallowtail du har.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  6. #46

    Reg.datum
    jun 2014
    Namn
    Henrik Carlqvist
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av Junfors Visa inlägg
    Ganska vanlig under en tid att man moderniserade.
    Ja förutom att jag förlorat min swallowtail och mina kromade kofångare så är det inte så mycket annat som är original heller på bilen. Naturligtvis var det mer än bara bakre plåten som byttes vid den stora rost-renorveringen i slutet av 80-talet och i början av 90-talet byttes motor och växellåda till en 81as drivlina efter att originalmotorn drabbats av kamremsras. Även min heter "GWP...". Idag har jag bara beundrat den i garaget, det blir inte så mycket meckande under vinterhalvåret.

    Namn:  non_swallowtail.jpg
Visningar: 2905
Storlek:  106.5 KB

    m v h Henrik

  7. #47
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Citat Ursprungligen postat av henca Visa inlägg
    Ja förutom att jag förlorat min swallowtail och mina kromade kofångare så är det inte så mycket annat som är original heller på bilen. Naturligtvis var det mer än bara bakre plåten som byttes vid den stora rost-renorveringen i slutet av 80-talet och i början av 90-talet byttes motor och växellåda till en 81as drivlina efter att originalmotorn drabbats av kamremsras. Även min heter "GWP...". Idag har jag bara beundrat den i garaget, det blir inte så mycket meckande under vinterhalvåret.

    Namn:  non_swallowtail.jpg
Visningar: 2905
Storlek:  106.5 KB

    m v h Henrik
    Fräckt med 2st Gwp 74-09-12 är min uttagen.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  8. #48
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Tvättat, igen....

  9. #49
    Hedersmedlem
    Moderator
    Junforss avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Junfors
    Medlemsnr
    1460
    Ort
    Sollebrunn
    Inlägg
    1 469
    Idag var det Driversopen i Varberg på Schemat. Jag och David Mårtenson försvarade klubbens färger.
    Gick okej tills bussningen till gasvajern gick av på Jettan i tredje omgången. Då blev det att linka imål men det var kul ändå.
    Per J
    VW Golf Mk1 -75 Blå | VW Jetta Mk1 -84 Röd|Tiguan TDi 4motion -13 Grönmetallic | Passat Variant TDi R-Line -17 Gråmetallic |

  10. #50

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Nu var det dags för vinterhjulen, fast det var runt 10 grader varmt.Namn:  IMG_20191120_085454.jpg
Visningar: 2869
Storlek:  1.05 MB

  11. #51
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    * Kört bilen 6km till jobbet.
    * Vänt mig om och tittat på den flera gånger påväg ifrån den (still loving it).

    30 mil roadtrip till helgen och sedan byte till vinterhjul.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  12. #52
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Fick på vinterhjulen igår, lagom nu när halkan försvunnit igen, haha (legat sjuk flera veckor så det drabbade mig inte ändå iofs).

    Beställt "bromskylare" idag.

  13. #53

    Reg.datum
    jun 2015
    Namn
    Henrik R
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    90
    Citat Ursprungligen postat av AlWai Visa inlägg
    Tjena,

    Helt ny på detta ställe! Köpte precis en svart 2018 Passat B8 R-Line. Hade en vit 2016 innan (utan R-line). Tänkte att jag ska börja lista allt som jag gjort/ska göra med bilen. När det kommer till kodning använder jag mig utav en OBD11. Eftersom OBD11 bara funkar på android så var det bara att införskaffa en. Som tur var hade polaren en gammal lur liggandes (Samsung S3).

    Detta är gjort:

    • Ändrat komfortblinkers från 3 blinkningar till 4.

    • Aktiverat skyltavläsning. Detta kräver att man har den där lilla kameran i framrutan.

    • Aktiverat 10 färger i instrumentpanelen.

    • Ändrat gränssnitt/layout i cockpiten. Finns några alternativ att välja emellan.

    • Ändrade så att DRL (ledljuset som omger strålkastarna) blinkar i takt med blinkers.

    • Ändrat så att stjärtvärme ligger kvar i minnet nästa gång bilen startar.

    • Stängt av bilbältesvarning.



    Alla dessa saker har jag googlat mig fram till. Om det är någon som är nyfiken så kan jag försöka lista instruktioner.



    Vad jag vill göra:

    Har ett j*vla skramlande i bildörrarna när jag pumpar musik. Har surfat runt lite och det är tydligen ett vanligt problem med dessa bilar. Så min initiala tanke var att skaffa bättre högtalare men kom fram till att jag behöver isolera dörrarna. Så detta ska göras men ljudmattor ämnade för detta.

    När detta är gjort så ska jag skaffa bättre ljud. Antigen en subwoofer i skuffen eller under sätet. (Googlat så ögonen går i kors).

    Bilen är svart med massa chrome på så jag tänkte försöka mig på att sätta vinyl på dessa. Har aldrig gjort det förut så det kan sluta hur som men har inte tummen mitt i handen så jag borde kunna fixa det.

    Det var allt för nu men lär ju komma fler saker.


    Skulle vara klart intressant att få instruktioner på din kodändringar. Är det något du känner för att dela med dig av så är det ju alltid uppskattat.

    Och även isolera dörrarna är något jag funderat länge på att göra. Tyvärr finns det ju andra paneler i dessa bilar som kan få för sig att "skorra" i tid och otid... de är knepigare att få bukt med.

  14. #54
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Citat Ursprungligen postat av BjornL Visa inlägg
    Fick på vinterhjulen igår, lagom nu när halkan försvunnit igen, haha (legat sjuk flera veckor så det drabbade mig inte ändå iofs).

    Beställt "bromskylare" idag.
    plastflärparna som leder luften? Var med lite inne på dom..undra om dom gör någon nytta?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    * Kört bilen 6km till jobbet.
    * Vänt mig om och tittat på den flera gånger påväg ifrån den (still loving it).

    30 mil roadtrip till helgen och sedan byte till vinterhjul.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    känner igen det där..vet inte hur många ggr jag kan vända mig om när jag går från bilen när jag parkerat

  15. #55
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Nu var det dags för vinterhjulen, fast det var runt 10 grader varmt.Namn:  IMG_20191120_085454.jpg
Visningar: 2869
Storlek:  1.05 MB
    Tycker dom passar fint som vinterfälgar, men inga ”plastploppar” till bultarna?

  16. #56

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av walkmann Visa inlägg
    Tycker dom passar fint som vinterfälgar, men inga ”plastploppar” till bultarna?
    Ska efterdragas när jag kört 5 - 10 mil, sen åker plopparna dit

  17. #57
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Citat Ursprungligen postat av walkmann Visa inlägg
    plastflärparna som leder luften? Var med lite inne på dom..undra om dom gör någon nytta?

    - - - Uppdaterad - - -



    känner igen det där..vet inte hur många ggr jag kan vända mig om när jag går från bilen när jag parkerat
    Ja precis. Har läst på några ställen att de faktiskt kan göra nytta och dessutom är de billiga tycker jag. För 195:- /st kunde jag inte låta bli.

  18. #58

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644
    Borde tvättat den orkade inte....får boka in den på lokala tvättstället så får nån annan göra det.

  19. #59
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Golf-powers avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Trywall
    Medlemsnr
    244
    Ort
    Vimmerby/Storebro
    Inlägg
    439
    Idag blev det olje och filterbyte på min passat trots att det regnade Kan vara skönt ha det gjort innför vintern

  20. #60

    Reg.datum
    nov 2019
    Namn
    Alex
    Ort
    NYKÖPING
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av Liverpoolarn Visa inlägg
    Skulle vara klart intressant att få instruktioner på din kodändringar. Är det något du känner för att dela med dig av så är det ju alltid uppskattat.

    Och även isolera dörrarna är något jag funderat länge på att göra. Tyvärr finns det ju andra paneler i dessa bilar som kan få för sig att "skorra" i tid och otid... de är knepigare att få bukt med.
    Självfallet.

    Kan skriva ihop en instruktion på de ändringar jag gjort och skicka =)

Liknande ämnen

  1. Coilovers Polo GTI-11. Vad har jag gjort fel?
    Av gurkan11 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-08-30, 00:50
  2. Svar: 64
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 22:50
  3. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 15:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin