Sidan 19 av 29 FörstaFörsta ... 916171819202122 ... SistaSista
Resultat 361 till 380 av 562
  1. #361

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Fyllde på spolarvätska. Härlig tid det är nu på vägarna.

  2. #362

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin Nyqvist
    Ort
    Forshaga
    Inlägg
    54
    Hakade på som en del andra gjort och bytte blinkers i sideospeglarna, då en av mina hade gett upp.
    https://youtu.be/7f2madQRsOM

    Kort guide för den som behöver
    https://youtu.be/0NPNvytoblc
    Senast redigerad av Nyqvist den 2021-02-25 klockan 12:51.

  3. #363
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Bokat tid för stor inspektionsservice, byte bromsvätska, byte olja haldex samt en garantiåtgärd dom hittade i samband med bokningen På Arteon-bilar med fyrhjulsdrift från en begränsad tillverkningsperiod finns det risk för att bränslemätaren inte visar den faktiska påfyllningsnivån på grund av en felaktig dragning av bränslematarledningarna.-bilar På Arteon-bilar med fyrhjulsdrift från en begränsad tillverkningsperiod finns det risk för att bränslemätaren inte visar den faktiska påfyllningsnivån på grund av en felaktig dragning av bränslematarledningarna.med fyrhjulsdrift från en begränsad tillverkningsperiod finns det risk för att bränslemätaren inte visar den faktiska påfyllningsnivån på grund av en felaktig dragning av bränslematarledningen
    fri lånebil, id3 ..tack för det.

  4. #364

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Citat Ursprungligen postat av walkmann Visa inlägg
    På Arteon-bilar med fyrhjulsdrift från en begränsad tillverkningsperiod finns det risk för att bränslemätaren inte visar den faktiska påfyllningsnivån på grund av en felaktig dragning av bränslematarledningarna..
    När är din Arteon tillverkad?
    Ska in för garantiåtgärd snart, tror det var pumpen till bränslevärmaren som skulle bytas.

  5. #365
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    ok, inget jag hört något om..när är din ifrån?
    tillverkad 2018-05..
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-27 klockan 20:30. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  6. #366

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Hämtade den i början av juni 2018, så får det till att min också borde vara byggd i början av maj 2018.

  7. #367
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Ok, då borde åtgärden gälla även din kan man tycka..om vi nu har samma drivlina?
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-27 klockan 20:29. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  8. #368

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Bensinare.
    Senast redigerad av vfr den 2021-02-27 klockan 20:30. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  9. #369

    Reg.datum
    maj 2019
    Namn
    Christian Lövgren
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    46
    Brukar ni köra med era bilar dagligen ?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Sorealis Psy Visa inlägg
    Kul tråd! Massor gjort men mer kommer till våren, bla nyligen beställda fälgar God fortsättning.
    Snygg bil e det GTI Clubsport ?

  10. #370

    Reg.datum
    feb 2020
    Namn
    Mk7.5 R
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    24
    Tack som fan, nix det är en R.
    Senast redigerad av vfr den 2021-03-01 klockan 22:42. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  11. #371

    Reg.datum
    jun 2015
    Namn
    Henrik R
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    90
    Citat Ursprungligen postat av walkmann Visa inlägg
    Bokat tid för stor inspektionsservice, byte bromsvätska, byte olja haldex samt en garantiåtgärd dom hittade i samband med bokningen På Arteon-bilar med fyrhjulsdrift från en begränsad tillverkningsperiod finns det risk för att bränslemätaren inte visar den faktiska påfyllningsnivån på grund av en felaktig dragning av bränslematarledningarna.-bilar På Arteon-bilar med fyrhjulsdrift från en begränsad tillverkningsperiod finns det risk för att bränslemätaren inte visar den faktiska påfyllningsnivån på grund av en felaktig dragning av bränslematarledningarna.med fyrhjulsdrift från en begränsad tillverkningsperiod finns det risk för att bränslemätaren inte visar den faktiska påfyllningsnivån på grund av en felaktig dragning av bränslematarledningen
    fri lånebil, id3 ..tack för det.
    Ska lämna in min Passat på måndag för samma garantiåtgärd. Ingen lånebil på den här sopiga ÅF!

    Teknisk bakgrundPå Passat- samt Arteon-bilar med fyrhjulsdrift från en begränsad tillverkningsperiod finns det risk för att bränslemätaren inte visar den faktiska påfyllningsnivån på grund av en felaktig dragning av bränslematarledningarna.
    ÅtgärdPå de berörda bilarna ska sugstrålpumpen bytas.
    Viktigt: Informera kunden om att bränsletanken får fyllas på till maximalt 1/4 fram till verkstadsbesöket. Beakta även detta vid tidsbokningen.

  12. #372

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Startar en ny tråd om lånebil istället
    Senast redigerad av candyweiss den 2021-03-02 klockan 16:16.

  13. #373

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Citat Ursprungligen postat av Liverpoolarn Visa inlägg
    Ska lämna in min Passat på måndag för samma garantiåtgärd. Ingen lånebil på den här sopiga ÅF!

    Teknisk bakgrundPå Passat- samt Arteon-bilar med fyrhjulsdrift från en begränsad tillverkningsperiod finns det risk för att bränslemätaren inte visar den faktiska påfyllningsnivån på grund av en felaktig dragning av bränslematarledningarna.
    ÅtgärdPå de berörda bilarna ska sugstrålpumpen bytas.
    Viktigt: Informera kunden om att bränsletanken får fyllas på till maximalt 1/4 fram till verkstadsbesöket. Beakta även detta vid tidsbokningen.
    Funderar på om min verkstad läst fel... bränslemätare/bränslevärmare... för det var samma sak med max 1/4 tank och han pratade om nån pump. Får kolla upp det...

  14. #374
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Verkstaden sa inget om 1/4 tank till mig, tankade fullt igår..nåja det är deras problem
    Senast redigerad av vfr den 2021-03-02 klockan 20:20. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  15. #375

    Reg.datum
    feb 2016
    Namn
    Tomas Gustafsson
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    302
    Då blir det som för mig, du får boka in en ny tid för garantiåtgärd, när du "tömt" tanken

  16. #376

    Reg.datum
    jun 2015
    Namn
    Henrik R
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    90
    Ja det var precis så för mig också. Jag hade bilen på oljebyteservice måndag förrförra veckan. De ringde mig på fredag em innan och informerade om garantiåtgärden (och om att jag behövde vara nere på "reserven"), men då hade jag precis tankat fullt. Så det blev ingen garantiservice då, utan fick bli tre veckor senare.

  17. #377
    Medlem walkmanns avatar
    Reg.datum
    dec 2017
    Namn
    Viktor
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    252
    Citat Ursprungligen postat av Bopper Visa inlägg
    Då blir det som för mig, du får boka in en ny tid för garantiåtgärd, när du "tömt" tanken
    bilen hämtad, allt gick fint..
    dom ringde och sa att dom glömt informera om att tanken skulle vara på 25% el mindre..men inga problem, vi tömde ur lite bara så gick det fint ändå. Tack för det, som kompensation för den urtömda soppan fick jag 500kr rabatt bra service!

  18. #378

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Eeh, fick du rabatt på en garantiåtgärd?

  19. #379
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Eeh, fick du rabatt på en garantiåtgärd?
    Viktor hade även bokat in service som man kan få rabatt på .
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  20. #380
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Vad har jag gjort med min vw cupra idag ?

    Blev lite fälg/Brembo-ok vård. Har ej haft vinterhjul på i år. Ställde undan bilen innan jul. Därför blev det fälgvård utan att ta av hjulen. Får duga. Har endast kört c:a 300 mil på 12 månader.

    Och så en liten premiärtur med - den gick bra .
    Bifogade bilder Bifogade bilder  
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Liknande ämnen

  1. Coilovers Polo GTI-11. Vad har jag gjort fel?
    Av gurkan11 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-08-30, 00:50
  2. Svar: 64
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 22:50
  3. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 15:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin