Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 34 av 34
  1. #21

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Pelk Visa inlägg
    Kan man slå av pipljudet med den Appen också? Irriterande när man tex öppnar inifrån.
    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk
    Vad jag förstår så går det att stänga av. https://caristaapp.com/vehicles/vw/passat/b8

  2. #22

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Ljudet går att stänga av och även byta tonhöjd på med VCDS i alla fall. Glöm inte att varningsljudet finns där av en anledning.

  3. #23

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Programmera bort fjärröppning av baklucka Passat 2018?

    Intressant, det måste jag Googla fram.
    __________________________________________________ ____
    VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion

    Skickat med hjälp av Tapatalk
    Senast redigerad av vfr den 2021-01-28 klockan 10:14. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644
    Ja det fanns options för ljudet också, jag brydde mig dock inte om att läsa detaljerna om det.

  5. #25

    Reg.datum
    aug 2017
    Namn
    Mik Strom
    Ort
    Stockhom
    Inlägg
    62
    Jag drabbas också av att bakluckan öppnas av misstag. Jag ser inte heller bilen från huset. Har hänt ett par gånger att vänlig grannar sagt åt mig och många(?) gånger att jag upptäckt det själv när jag ska iväg. Jag har verkligen försökt disciplinera mig själv att alltid lägga ur nyckel när jag kommer hem. Men ibland glömmer jag det och då öppnas luckan nästa 50% av gångerna.

    En rolig anekdot är att första gången det hände var jag övertygad om att det var hustrun som glömt att stänga luckan. Hon tvärnekade och jag blev sur och sa att det viktiga är att du inte gör det igen. Hon ännu surare och hävdade att hon inte behövde lära sig något från något hon aldrig gjort... Några veckor senare hittade jag luckan öppen och hustrun var bortrest. VA f_n, tänkte jag, hur är detta möjligt? Stängde luckan och funderade på om jag var skyldig för denna och förra gång... Efter några dagar plingade det på dörren och en granne stod där och berätta att, ja, luckan... När jag då letade efter nyckeln upptäckte jag att den låg i byxfickan... Insåg då hur det gått till.

  6. #26

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Finns en viktig lärdom av detta. Kvinnan har alltid rätt.
    Senast redigerad av vfr den 2021-01-28 klockan 10:15. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  7. #27

    Reg.datum
    jan 2021
    Namn
    Joh tho
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1
    Citat Ursprungligen postat av Falcor Visa inlägg
    Jag laddade ner Carista appen och betalade 105 kr för 1 veckas full access och stängde av funktionen med fjärröppning av bagaget.
    Funkade smidigt med den ELM 327 wifi dongeln jag redan hade.
    Kan man ändra så de bara går när bilen är upplåst? Fick just halva bagaget fullt med snö på grund av detta problem. För mig är de dosan till värmaren som är delvis bov.

  8. #28

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Hänger inte med här. Öppnas luckan när du använder fjärren för värmaren?

  9. #29
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Han kanske menar att fjärren till värmaren ligger emot knapparna på bilens fjärr och därmed öppnar om den hamnar i kläm, t.ex i fickan.

  10. #30

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Aha du tänker så. Det verkar så mycket enklare att lägga nycklarna i en annan ficka tänker jag. För mig ett helt okänt problem som haft fjärrstyrd värmare och elbaklucka över 10 år. Men alla är olika

  11. #31

    Reg.datum
    jul 2020
    Namn
    Håkan Cahling
    Ort
    Sundvall
    Inlägg
    1

    Fjärrad baklucka is da shit?

    Japp jag är dagens klant, eller gårdagens, jag erkänner. Har ju varit med om att bakluckan stått öppen på morron jag med, det verkar vara ett rätt vanligt dilemma ser jag när jag läser här. Har sett det själv när jag böjer mig fram o knyter skorna, men igår...

    Sitter i biltvätten och tänker, jag tar o putsar av instrumentbrädan med... Böjer mig fram och fixar och sedan tar jag konsolen mellan sätena och plötsligt blir jag blöt av vattenstänk??? Öppen bilruta lik förb*nnat eller? Vänder mig om och ser öppen baklucka!!! Hör ett brak och kastar mig på knappen i dörren. Luckan går igen nästan helt och jag sitter kvar och svär. Vänster sidas stag helt av kablar sticker ut. Styrningen förstås heldöd, får stänga manuellt.

    Frågan jag också ställer mig är varför tvätten inte stannade när det tog emot?

    Kunde haft ett bättre slut på veckan och definitivt en bättre början på denna...


    Hade ironiskt nog en tid för vanlig service idag så de får kika på detta med. Ber en bön att detta ska gå på vagnskadan, det lät så när jag ringde, men man vet aldrig med försäkringsbolag...
    Senast redigerad av cahling den 2023-01-30 klockan 09:35. Anledning: Stavfel

  12. #32

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Men jösses vilken story! Ett riktigt YT moment om det hade blivit filmat
    Jag har haft elbaklucka de senaste 10 åren och kan inte påminna mig om att en ofrivillig lucköppning inträffat en enda gång. Och jag har ingen handväska heller som nyckeln ligger i.

  13. #33

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Tiguan med elbaklucka i snart 7 år och jag har aldrig öppnat luckan ofrivilligt trots att jag alltid har nyckeln i höger framficka.
    Kanske Passatens knappar på nyckeln har mindre motstånd?

  14. #34

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 644
    Jag var ju den som startade denna tråden en gång. Jag har ju en nyare Passat nu och på den har jag märkt att man måste hålla inne knappen för att luckan ska öppna sig. På den gamla räckte det med ett klick. Sen beror det väl på hur man har sin nyckel, vad mer man har i fickan etc. Jag har bara bilnyckeln och parkeringsvärmarknappen på samma ring. Om dessa ligger emot varandra i jackfickan och man böjer sig frammåt för att göra nåt så behövs det inte mycket kraft för att klicka till på en knapp.

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2021-01-27, 11:05
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2019-04-12, 10:39
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2018-11-19, 13:31
  4. Montering av ABT Grill Add-On Passat 2018
    Av EkanSvahn1 i forum Projektforum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-08-30, 00:42
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 15:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin