- Forum
- Allmänna Volkswagen forum
- VW-Forum
- Programmera bort fjärröppning av baklucka Passat 2018?
Resultat 21 till 26 av 26
-
2019-10-30, 18:01 #21
- Reg.datum
- jun 2017
- Namn
- Tiguan II 2.0tsi
-
2019-10-30, 18:57 #22
- Reg.datum
- jul 2019
- Namn
- Andreas
Ljudet går att stänga av och även byta tonhöjd på med VCDS i alla fall. Glöm inte att varningsljudet finns där av en anledning.
-
2019-10-30, 20:03 #23
Programmera bort fjärröppning av baklucka Passat 2018?
__________________________________________________ ____
VW Passat GT SC 4motion - VW T-Roc GT 4motion
-
2019-10-31, 06:41 #24
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mats Karlsson
Ja det fanns options för ljudet också, jag brydde mig dock inte om att läsa detaljerna om det.
-
2019-11-03, 14:07 #25
- Reg.datum
- aug 2017
- Namn
- Mik Strom
Jag drabbas också av att bakluckan öppnas av misstag. Jag ser inte heller bilen från huset. Har hänt ett par gånger att vänlig grannar sagt åt mig och många(?) gånger att jag upptäckt det själv när jag ska iväg. Jag har verkligen försökt disciplinera mig själv att alltid lägga ur nyckel när jag kommer hem. Men ibland glömmer jag det och då öppnas luckan nästa 50% av gångerna.
En rolig anekdot är att första gången det hände var jag övertygad om att det var hustrun som glömt att stänga luckan. Hon tvärnekade och jag blev sur och sa att det viktiga är att du inte gör det igen. Hon ännu surare och hävdade att hon inte behövde lära sig något från något hon aldrig gjort... Några veckor senare hittade jag luckan öppen och hustrun var bortrest. VA f_n, tänkte jag, hur är detta möjligt? Stängde luckan och funderade på om jag var skyldig för denna och förra gång... Efter några dagar plingade det på dörren och en granne stod där och berätta att, ja, luckan... När jag då letade efter nyckeln upptäckte jag att den låg i byxfickan... Insåg då hur det gått till.
-
2019-11-03, 22:15 #26
- Reg.datum
- jul 2019
- Namn
- Andreas
Jag drabbas också av att bakluckan öppnas av misstag. Jag ser inte heller bilen från huset. Har hänt ett par gånger att vänlig grannar sagt åt mig och många(?) gånger att jag upptäckt det själv när jag ska iväg. Jag har verkligen försökt disciplinera mig själv att alltid lägga ur nyckel när jag kommer hem. Men ibland glömmer jag det och då öppnas luckan nästa 50% av gångerna.
En rolig anekdot är att första gången det hände var jag övertygad om att det var hustrun som glömt att stänga luckan. Hon tvärnekade och jag blev sur och sa att det viktiga är att du inte gör det igen. Hon ännu surare och hävdade att hon inte behövde lära sig något från något hon aldrig gjort... Några veckor senare hittade jag luckan öppen och hustrun var bortrest. VA f_n, tänkte jag, hur är detta möjligt? Stängde luckan och funderade på om jag var skyldig för denna och förra gång... Efter några dagar plingade det på dörren och en granne stod där och berätta att, ja, luckan... När jag då letade efter nyckeln upptäckte jag att den låg i byxfickan... Insåg då hur det gått till.
Liknande ämnen
-
Läckage av spolarvätska - baklucka (Passat B7)
Av perIpI i forum VW-ForumSvar: 7Senaste inlägg: 2019-04-12, 09:39 -
Stänga av kupéövervakning permanent på Passat 2018?
Av Eberspächer i forum VW-ForumSvar: 7Senaste inlägg: 2019-03-12, 22:22 -
Byte av baklyktor från LED till mörktonade Led på Passat årsmodell 2018
Av jonassaterberg i forum VW-ForumSvar: 6Senaste inlägg: 2018-11-19, 12:31 -
Montering av ABT Grill Add-On Passat 2018
Av EkanSvahn1 i forum ProjektforumSvar: 5Senaste inlägg: 2017-08-29, 23:42 -
Fjärröppning och låsning fungerar ej Passat -00 3b
Av mc_fox i forum VW-ForumSvar: 7Senaste inlägg: 2007-12-11, 14:42
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:38.