Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28
  1. #21

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Det finns normalt inga stänkskydd till VW om man har R-line så jag tillverkar egna. Det är helt klart att rekommendera fram, men även bak blir det snabbt blästrat när man har lackade stötfångare.

  2. #22
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Stänkskydd ingår i något som heter svensk standard och ska monteras när bilen leveransservas. Detta belastar bilen hos ÅF och jag har sett att vissa ÅF inte monterar dem, även om det finns. Förmodligen för att spara pengar, men det är egentligen fel.

  3. #23

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Jag gissar att bilen typgodkänns utan stänkskydd. Förmodligen påverkar det förbrukningen med 0,000 nånting eftersom luftmotståndet ökar med 0,000 nånting och det kan säkert vara ett skäl för ÅF att inte montera dem.

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Framför allt är det sjukt fult... Förstör bilens linjer.

  5. #25

    Reg.datum
    jun 2020
    Namn
    Per Berglund
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Framför allt är det sjukt fult... Förstör bilens linjer.
    Du överdriver totalt ditt påstående.
    Det smälter in mycket bra jag kan bara tänka mig på en vitlackad bil att de syns mera men fortfarande smakfullt designande

    Att den detaljen får dig tycka det är besvärande och "sjukt fult" är i min mening rätt oroande.
    Jag föredrar en blank snygg lack istället för nedmattade/blästrade fält på skärmar.
    För inte tala om vintern när det blir snö och is.
    Stänkskyddens flexibilitet gör att isen hela tiden bryts av och lossnar. när skydden rör sig
    Utan stänkskydd byggs is/snö upp mot den stela skärmen till en betongkaka som inte ens går sparka bort....Man vill inte ens försöka då det inte finns flexibilitet.
    På min förra CC R-Line utan stänkskydd gick faktiskt båda innerskärmarna sönder efter en vinter då isen fick dom att spricka.
    Namn:  20200615_185434.jpg
Visningar: 239
Storlek:  931.1 KB

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Jag är helt med på de praktiska fördelarna. Inga konstigheter, även om mängden snö och is så klart varierar beroende på var man bor och det rullar en mängd bilar utan stänkskydd och utan skador, ex Passat R-Line. Jag har dessa fasansfullt fula stänkskydd monterade på båda mina bilar och de stör mina ögon varje gång jag tittar på "fel" ställe, med en ständig dragkamp mellan förnuft och känsla

  7. #27

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av PerB Visa inlägg
    Du överdriver totalt ditt påstående.
    Det smälter in mycket bra jag kan bara tänka mig på en vitlackad bil att de syns mera men fortfarande smakfullt designande

    Att den detaljen får dig tycka det är besvärande och "sjukt fult" är i min mening rätt oroande.
    Jag föredrar en blank snygg lack istället för nedmattade/blästrade fält på skärmar.
    För inte tala om vintern när det blir snö och is.
    Stänkskyddens flexibilitet gör att isen hela tiden bryts av och lossnar. när skydden rör sig
    Utan stänkskydd byggs is/snö upp mot den stela skärmen till en betongkaka som inte ens går sparka bort....Man vill inte ens försöka då det inte finns flexibilitet.
    På min förra CC R-Line utan stänkskydd gick faktiskt båda innerskärmarna sönder efter en vinter då isen fick dom att spricka.
    Du kan väl inte på allvar mena att bilen blir snyggare med stänkskydd
    Jag har aldrig själv varit med om att en bil blir snyggare med stänkskydd. Jag har mina enbart för funktionen. Snyggare: NEJ.

  8. #28

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Kanske är lite skadad, men stänkskydd åker på med vinterhjulen och av när sommarhjulen åker på I samma veva tar man ner innerskärmarna och gör rent under. Brukar samlas galet mkt skit bakom stänkskydden in under tröskel/innerskärmen, så det är en framtida rostfälla. Varit så på alla mina VW jag ägt senaste 10 åren.

    Skickat från min SM-G981B via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Walkmann’s Arteon
    Av walkmann i forum Projektforum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2021-01-02, 21:05
  2. Arteon generation 1 2017
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 273
    Senaste inlägg: 2020-09-25, 14:21
  3. Arteon GTS R-Line -18
    Av henrik_k i forum Projektforum
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2018-04-24, 18:05
  4. Arteon kan komma som kombi
    Av B4VR695 i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-06-06, 00:24
  5. Volkswagen Previews New Arteon Fastback To Replace CC
    Av Fredrix i forum Bilder och Videos
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-11-28, 16:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin