Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 32 av 32
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    OK. Är det samma pris hos alla Atteviks anläggningar? Har du fått pris från Svenstigs, Fröjds?

  2. #22

    Reg.datum
    feb 2009
    Namn
    Crille
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    41
    Fick pris av Fröjds på 6000kr men de är ju å andra sidan ingen VW verkstad längre utan kopplade till Autoexperten, däremot så lutar det åt Fröjds då de har haft Vw i huset...


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  3. #23

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Vid 6000 mil bytte auktoriserad VW Servicepartner olja i motor, växellåda, fyrhjulsdrift, bromsar på min Passat för totalt 6835 kr. Då ingår Mobilitetsgaranti som för mig är värt mycket. Dessutom har min VW Servicepartner historiskt alltid försökt erbjuda ekonomiskt stöd vid incidenter utanför garantitiden.
    En 6000-mils service kostar runt 12000:- hos Din Bil till min Tiguan. Det är väl i stort samma saker som utförs på Passat och Tiguan misstänker jag.
    Vet du någon VW Servicepartner i Malmö och Lundområdet med samma vilkor som där du gjorde din service? Har sökt, letat och googlat, det jag hittar är bara Mekonomen och Mechanum.

  4. #24

    Reg.datum
    feb 2009
    Namn
    Crille
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    En 6000-mils service kostar runt 12000:- hos Din Bil till min Tiguan. Det är väl i stort samma saker som utförs på Passat och Tiguan misstänker jag.
    Vet du någon VW Servicepartner i Malmö och Lundområdet med samma vilkor som där du gjorde din service? Har sökt, letat och googlat, det jag hittar är bara Mekonomen och Mechanum.
    https://www.autoexperten.se/om-autoe...erkstad-malmo/


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  5. #25

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av crillez Visa inlägg
    https://www.autoexperten.se/om-autoe...erkstad-malmo/


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Hur vet jag om de är "VW Servicepartner"? Fyller de i den digitala serviceboken och gäller mobilitetsgarantin?
    Jo, jag vet att jag själv kan kontakta verkstaden för korrekt svar, men kanske intressant för andra också?

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Vet du någon VW Servicepartner i Malmö och Lundområdet med samma vilkor som där du gjorde din service? Har sökt, letat och googlat, det jag hittar är bara Mekonomen och Mechanum.
    Detta var Volkswagen Originalservice hos en VW Verkstad / VW-återförsäljare.

  7. #27

    Reg.datum
    feb 2009
    Namn
    Crille
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Hur vet jag om de är "VW Servicepartner"? Fyller de i den digitala serviceboken och gäller mobilitetsgarantin?
    Jo, jag vet att jag själv kan kontakta verkstaden för korrekt svar, men kanske intressant för andra också?
    Autoexperten verkstad skickar med en egen ”mobilitetsgaranti” om de är VW servicepartner vet jag inte, Fröjds som jag bokade hos var både återförsäljare och serviceverkstad åt VW innan men blev av med det för några år sedan och blev då Autoexperten verkstad och vad gäller digital servicebok så visste jag inte ens att det fanns, vart hittar man det??


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  8. #28

    Reg.datum
    feb 2009
    Namn
    Crille
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Detta var Volkswagen Originalservice hos en VW Verkstad / VW-återförsäljare.
    Vilken VW verkstad var det hos??


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  9. #29

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Detta var Volkswagen Originalservice hos en VW Verkstad / VW-återförsäljare.
    Okej då vet jag. Förstår att det skiljer i pris mellan VW-verkstäder, men inte att det var så mycket. Är ju rena rånet att det kan skilja så mycket, handlar ju ibland om nästan dubbla priset.

  10. #30

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 006
    Jag brukar vanligtvis serva mina bilar utanför Stockholm när jag kan kombinera det med något ärende. Det sparar tusenlappar. När jag har tid och feeling tar jag in ett antal offerter och spelar sedan ut de auktoriserade märkesverkstäderna mot varandra. Det finns inget fast pris på verkstäderna kan jag säga men det kräver lite jobb för att spara några tusenlappar.

    Just nu kör jag med serviceavtal, lite tråkigt faktiskt

  11. #31

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Detta var Volkswagen Originalservice hos en VW Verkstad / VW-återförsäljare.
    Citat Ursprungligen postat av crillez Visa inlägg
    Vilken VW verkstad var det hos??


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Jag undrar också vilken verkstad det är? Är ju bra om vi kan rekommendera var det är bra service och priser.

  12. #32

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Detta var Volkswagen Originalservice hos en VW Verkstad / VW-återförsäljare.
    Vill du inte berätta vilken verkstad det handlar om?

Liknande ämnen

  1. Backkameraproblem. Passat b8 2016
    Av Squadron i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2020-01-14, 19:51
  2. Sänkning Passat 2016
    Av crillez i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2019-05-08, 13:24
  3. Nyckeldosa Passat 2016
    Av AndersR i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-08-09, 11:03
  4. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2017-02-20, 16:35
  5. Passat 2016->
    Av P.Hagel i forum VW-forum
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2016-06-16, 23:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin