Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Jan kärkkäinen
    Ort
    Örby
    Inlägg
    8

    Motorhuv golf gti mk5

    Finns det någon huv från tidigare/senare modeller som passar en mk5a?(supermegaamatör som inte hittar något på Google) Byter man grill får man en irriterande halvmåne där loggan "satt". Fick med en plastdetalj att limma dit. Men det är pass på det.. kolfiberhuv för 12000 känns för tillfället lite överkurs.

    Mvh.

  2. #2
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Det skulle möjligen vara en Golf 6 isåfall eftersom den anses vara en facelift på Golf 5. Men jag är tveksam till det också. Jag tror att Golf6:ans huv är så olika att den inte heller passar. Någon annan än Golf 6 lär inte passa iallafall eftersom det är helt olika bilar. Någon annan får konfirmera eller dementera.

  3. #3
    Medlem chebas avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    5285
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    575
    Jetta mk5 lär så vitt jag vet vara den enda andra modellen där huven möjligvis kan passa rakt av på en Golf mk5, men den har också urtag i huven för emblemet. Vill man få till emlemlöst på mk5 snyggt utan att behöva använda den fula "halvmånen" i plast så får man svetsa igen urtaget i huven och lacka om huven.

    Edit: Liksom vfr hade jag också Golf mk6 i tankarna, eftersom den är en uppdatering av mk5 plattformen. Det är möjligt att det går att installera mk6 huven på en mk5 och stänga den, men jag skulle inte bli förvånad om formen skiljer något i kanterna. Dessutom har mk6 också urtag i huven för emblemet, och det ser till och med ut som att urtaget på mk6 är större än på mk5.
    Kör Polo R WRC -14
    Tidigare: Golf GTI Edition 2.0 8v -95

  4. #4
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 181
    Precis! En Jetta Mk5 borde också passa, men isåfall för att det troligtvis är exakt samma huv. Alltså ingen vinst med det...

    Ärligt talat så hade jag nog inte brytt mig om att byta grill till något utan VW-märket i det läget, men det är ju såklart ditt val.

  5. #5

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    751
    VW själva sa vad jag minns i reklamen att det ända som sexan har gemensamt med femman är taket! Alla andra karosseridelar är av ny design! Obs! Taget ur mitt minne, kan vara fel!

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 336
    Och facket framför växelspaken

Liknande ämnen

  1. golf gti mk5
    Av jimmie i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-22, 09:53
  2. Ta bort öppningshandtaget motorhuv golf 5
    Av C. Elwing i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-10-27, 08:31
  3. Golf GTI mk5
    Av TimR i forum Projektforum
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2011-05-23, 17:03
  4. Ljudisolera motorhuv!!!
    Av Fenix i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 16:09
  5. Var kan man köpa denna motorhuv?
    Av Jocke.O i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 20:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin