Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1

    Reg.datum
    okt 2019
    Namn
    Niklas Asplund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    41

    Lista utrustning på Alltrack från 2017?

    Hej, ska åka och hämta en Alltrack från 2017 och är väldigt sugen på att få ut exakt lista över utrustning men jag lyckas inte hitta något på nätet. Hur gör man, ringer och besvärar en handlare eller finns någon fungerande länk?

    Vore trevligt att kunna dubbelkolla innan köpet är klart så de inte lovat för mycket. Det känns spontant som att det är bättre tüsk ordnung på BMW-annonser överlag. Dvs. inte samma grej listad tre ggr i listan och hälften på tyska osv.

  2. #2

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av nikasp Visa inlägg
    Hej, ska åka och hämta en Alltrack från 2017 och är väldigt sugen på att få ut exakt lista över utrustning men jag lyckas inte hitta något på nätet. Hur gör man, ringer och besvärar en handlare eller finns någon fungerande länk?

    Vore trevligt att kunna dubbelkolla innan köpet är klart så de inte lovat för mycket. Det känns spontant som att det är bättre tüsk ordnung på BMW-annonser överlag. Dvs. inte samma grej listad tre ggr i listan och hälften på tyska osv.
    Här finns lite info, men du måste vara ägare till bilen, man loggar in med BankID.
    https://minvolkswagen.se/login?ReturnUrl=%2f

    Ändra: Glöm det, du kan ju inte logga in på den sidan och kolla bilen

  3. #3

    Reg.datum
    okt 2019
    Namn
    Niklas Asplund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    41
    Jag ringde VW som inte var så behjälpliga trots att jag var väldigt trevlig och nämnde att jag vill få ut en lista att jämföra med handlarens egenkomponerade. Hon bad mig kontakta samma handlare för att ta fram en lista...

    Hur svårt ska det va, BMW har alltid varit väldigt hjälpsamma med sånt här.

  4. #4

    Reg.datum
    sep 2014
    Namn
    Peter L
    Ort
    Täby
    Inlägg
    764

    Lista utrustning på Alltrack från 2017?

    Citat Ursprungligen postat av nikasp Visa inlägg
    Hur svårt ska det va, BMW har alltid varit väldigt hjälpsamma med sånt här.
    https://old.auditillbehor.se , där kan du se en lista med hjälp av reg.nr.

    Får du inte till det, PM:a reg.nr till mig, så kollar jag åt dig.
    Senast redigerad av Pelk den 2019-10-18 klockan 14:34.

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 885
    Citat Ursprungligen postat av nikasp Visa inlägg
    Jag ringde VW som inte var så behjälpliga trots att jag var väldigt trevlig och nämnde att jag vill få ut en lista att jämföra med handlarens egenkomponerade. Hon bad mig kontakta samma handlare för att ta fram en lista...

    Hur svårt ska det va, BMW har alltid varit väldigt hjälpsamma med sånt här.
    Jag tycker inte att det var något konstigt svar. Självklart är det handlaren som ska göra det och inte VW.

  6. #6

    Reg.datum
    okt 2019
    Namn
    Niklas Asplund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    41
    Tackar, jag får kolla när ägarbytet är helt klart. Verkar som att allt som utlovats är med så jag är nöjd. Ska kolla VW-länken på mån-tis. Angående att fixa lista så kanske hon/de är less på att serva såna som inte direkt genererar pengar till dem men just sånt har BMW ställt upp med genom åren. Nåja, ut och fixa gummimattor och in med barnstolar och skyddsklädsel.

    Mycket nöjd även om vit inte är mitt förstahandsval. Sjukt bra helljus med LED High och LED-ramp, blir en dröm att åka på mörka 70-100-vägar till torpet nu.

    Namn:  A4F7040A-D488-43DE-9FDB-3E579DD98AD5.jpg
Visningar: 1385
Storlek:  2.06 MB

  7. #7
    Medlem BjornLs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Namn
    Björn L
    Medlemsnr
    5397
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    634
    Grejen med lista över utrustning är att det inte finns något lätt sätt att ta fram, om inte bilen säljs ny för då har såklart säljaren all info i sitt system. Vill man ta ut en lista med PR-koder får man hundratals koder eftersom även sådant bilen INTE har kommer med.

    Gamla tillbehörssidan var bra för en snabb överblick men där kan ett paket stå som en kod och vad som ingår ser man inte. Möjligen kan en säljare som sålt bilmodellen ny ha något sparat eller i minnet.

    Paket gör det lättare att beställa bilen ny men när de ändrar innehållet men behåller samma namn blir det besvärligt. Ett aktuellt exempel är Ski-team som i år innehåller parkeringsvärmare och något mer men förra och förrförra året innehöll takbox och lastbågar.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 318
    På tillbehörssidan listades både paket och ingående tillval, oftast. Passat med Executive-paket med har både kod för Executive-paket samt de tillval som det innebär. Men ja, jag vet även exempel på fall där enbart paket listas, dock mer äldre bilar.

Liknande ämnen

  1. Lista på folk som har VCDS
    Av Merlinen i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2023-07-24, 16:17
  2. Passat Alltrack utrustning
    Av Lagomski i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2019-09-30, 10:41
  3. Passat B7 Alltrack oljud från motor
    Av Lajnuss i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-06-07, 18:07
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-05, 12:07
  5. Lista på alla GTI som tillverkats
    Av Mawe i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 00:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin