Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Mårten Hagberg
    Ort
    Tanumshede
    Inlägg
    3

    Montera lock på strålkastarspolning fram

    Locken på spolningen fram har tappats två gången på min Passat -14! Detta är nog en storsäljare hos VW. Jag vill ha tips på hur jag ska montera locket, jag förstår att det finns nåt´ knep för att de två "piggarna" ska kunna komma in i de två hålet på lockets fäste. OCH hur ser man vad som är upp vad som är ner?

  2. #2

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Mårten Hagberg
    Ort
    Tanumshede
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av Claxon53 Visa inlägg
    Locken på spolningen fram har tappats två gången på min Passat -14! Detta är nog en storsäljare hos VW. Jag vill ha tips på hur jag ska montera locket, jag förstår att det finns nåt´ knep för att de två "piggarna" ska kunna komma in i de två hålet på lockets fäste. OCH hur ser man vad som är upp vad som är ner?
    Eftersom INGEN!! har brytt sig om att svara gäller denna fråga inte längre eftersom en serviceinriktad verkstadsägare monterade locket vid senaste servicetillfället.

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 879
    Citat Ursprungligen postat av Claxon53 Visa inlägg
    Eftersom INGEN!! har brytt sig om att svara gäller denna fråga inte längre eftersom en serviceinriktad verkstadsägare monterade locket vid senaste servicetillfället.
    Kanske för att andra kanske gjort samma som du?
    Provade du att söka på Youtube? Finns mycket hjälp där.

  4. #4
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 113
    Citat Ursprungligen postat av Claxon53 Visa inlägg
    Eftersom INGEN!! har brytt sig om att svara gäller denna fråga inte längre eftersom en serviceinriktad verkstadsägare monterade locket vid senaste servicetillfället.
    Du har hittills endast skapat en tråd på detta forum, en fråga. Det finns ingen anledning för dig att vara så negativt inställd bara för att DU inte fick svar. Det kan ju vara så att ingen som läst inlägget gjort operationen på bilmodellen ifråga.

    Jag har ej gjort det på en Passat -14 (B7), dock på en Golf 7. Var inte särskilt svårt, självdokumenterande vill jag minnas, men man kan ej veta att det är exakt samma procedur på en Passat -14.

    I all vänlighet Peter C
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  5. #5

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 879
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Du har hittills endast skapat en tråd på detta forum, en fråga. Det finns ingen anledning för dig att vara så negativt inställd bara för att DU inte fick svar. Det kan ju vara så att ingen som läst inlägget gjort operationen på bilmodellen ifråga.

    Jag har ej gjort det på en Passat -14 (B7), dock på en Golf 7. Var inte särskilt svårt, självdokumenterande vill jag minnas, men man kan ej veta att det är exakt samma procedur på en Passat -14.

    I all vänlighet Peter C
    Jag har också gjort det på två olika äldre Golfar, väldigt enkelt, inga konstigheter alls
    Inte ens YouTube hjälpte mig

  6. #6

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Jag har både monterat och demonterat på många olika bilmärken.
    Det är samma typ av lösning på alla (kanske därför jag monterat fler än jag demonterat) och är i princip omöjligt att misslyckas med!

  7. #7

    Reg.datum
    sep 2019
    Namn
    Mårten Hagberg
    Ort
    Tanumshede
    Inlägg
    3
    Detta är nu avklarat/monterat Som ny på forumet tycker jag att mycket olika saker ventileras här och blev då förvånad över att ingen reagerade på min fråga. Kanske kommer jag i framtiden få hjälp här om något dyker upp. Detta är ju ett bra ställe att få råd/tips, och jag är inte negativ längre.
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Du har hittills endast skapat en tråd på detta forum, en fråga. Det finns ingen anledning för dig att vara så negativt inställd bara för att DU inte fick svar. Det kan ju vara så att ingen som läst inlägget gjort operationen på bilmodellen ifråga.

    Jag har ej gjort det på en Passat -14 (B7), dock på en Golf 7. Var inte särskilt svårt, självdokumenterande vill jag minnas, men man kan ej veta att det är exakt samma procedur på en Passat -14.

    I all vänlighet Peter C

  8. #8
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 113
    Citat Ursprungligen postat av Claxon53 Visa inlägg
    Detta är nu avklarat/monterat Som ny på forumet tycker jag att mycket olika saker ventileras här och blev då förvånad över att ingen reagerade på min fråga. Kanske kommer jag i framtiden få hjälp här om något dyker upp. Detta är ju ett bra ställe att få råd/tips, och jag är inte negativ längre.
    Du är så välkommen !

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Liknande ämnen

  1. Ändra tidsfördröjning strålkastarspolning GOLF Mk6
    Av Alle47 i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-02-21, 21:41
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-09, 16:27
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 20:00
  4. Montera strålkastarspolning på mk3
    Av Loxarn i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-01, 00:03
  5. Saknar en "lucka" / lock på G60-breddningen
    Av Golfbjörnen i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 00:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin